logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Społeczność

3 ważne elementy niezbędne do zbudowania społeczności

Społeczność Strategia
Źródło:



Pewnie słysząc słowo "społeczność" masz już dość. Słowo to ostatnio jest bardzo nadużywane. Niemniej jednak wiele marek się rozwinęło wręcz wykładniczo dzięki ważnej, skoncentrowanej na kliencie strategii rozwoju - budowaniu społeczności.

Co by nie mówić posiadanie społeczności to jeden z najsilniejszych atutów marketingowych. Budowanie prężnie działającej społeczności wokół Twojej marki jest jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie się w czołówce rynkowej. Stworzona społeczność może być również odpowiednią barierą nie do przejścia dla Twojej konkurencji.

Jedną z osób, która opanowała rzemiosło budowania dobrze prosperującej społeczności, jest Jay Clouse. Podał on 3 elementy, o których musisz pamiętać przy budowaniu społeczności:

Jasny cel

Częstym błędem, jaki popełniają osoby budujące społeczność, jest nieokreślenie z góry celu społeczności. Ludzie dołączają do społeczności z tych oto powodów:
• Aby łączyć się z innymi ludźmi i poczuć, że należą do grupy lub czują, że grupa otoczy ich opieką.
• Aby dokonać transformacji u siebie i podnosić swoje kompetencje razem z innymi.
• Aby znaleźć poczucie tożsamości z ludźmi, którzy mają te same przekonania.

Ciepłe przyjęcie po dołączeniu do grupy

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i one trwa. Przypomnij sobie swoją pierwszą randkę albo rozmowę kwalifikacyjną. Podobne doświadczenie dotyczą również społeczności. Jeśli przygotujesz ludzi na sukces w trakcie integracji ze społecznością, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pozostaną w pobliżu i staną się aktywnymi uczestnikami Twojej społeczności.

Jednym z takich przykładów, które można dać za wzór, jest siłownia CrossFit. Nowi członkowie:
• są oprowadzani po całej siłowni
• są przedstawiani innym ćwiczącym
• zostają przeszkoleni ze wszystkich sprzętów znajdujących się na siłowni
• dostają partnera lub mentora do pomocy
• otrzymują dokładny plan i harmonogram ćwiczeń, który pozwala im zobaczyć ich fizyczną transformację w określonym czasie
• otrzymują liczne gratisy związane z ćwiczeniami, które pozwolą im poczuć się prawdziwymi crossfitowcami

Satysfakcjonujące doświadczenie uczestnictwa w grupie

Jeśli Twoja społeczność ma jasno określony cel, to Twoim zadaniem jest jak najszybsze spełnienie tej obietnicy. Kiedy członkowie społeczności osiągają ten cel, zyskują poczucie gratyfikacji, które słownik definiuje jako "przyjemność czerpaną z zaspokojenia pragnienia".

Problem w tym, że trudno jest zmierzyć "gratyfikację". Większość liderów społeczności śledzi "zaangażowanie" np. na podstawie liczby nowych postów, komentarzy czy dyskusji. Jednak wysokie wskaźniki zaangażowania nie zawsze są bezpośrednio skorelowane ze szczęściem członków społeczności.

Jay Clouse podaje tutaj przykład z własnego podwórka. Kiedy pracował dla SPI Media, to po zorganizowaniu małych grup mastermind dla członków społeczności zauważył, że wskaźniki zaangażowania spadły, ale wzrosły za to wyniki zadowolenia klientów.

Dlatego powinieneś szukać innych sposobów mierzenia sukcesu dla Twojej społeczności np. liczbę osób rezygnujących ze społeczności, polecenia albo konstruktywne informacje zawierane w ankietach.