Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli się zastanawiasz co może motywować ludzi do zakupów, to odpowiedzi można poszukać w psychologii rekrutacji szpiegów. Panowie w wywiadu używają nawet akronimu (MICE), aby ocenić motywy potencjalnych rekrutów:
M = money (pieniądze)
I = ideology (ideologia)
C = coercion (przymus)
E = ego (ego)
I co ciekawe motywy te pokrywają się również dość bezpośrednio z emocjonalnymi wyzwalaczami stojącymi za decyzjami zakupowymi.
Pieniądze
Emocjonalne wyzwalacze, z którymi ten motyw się łączy: chciwość i pożądanie
Niestety, chciwość napędza ludzkie zachowanie. Bogactwo, władza i waluta społeczna - wszystko to, czego ludzie instynktownie pragną.
Jak to wykorzystać w sprzedaży? Odwołaj się do aspiracji potencjalnych klientów.
Ideologia
Związane z nadzieją i poczuciem przynależności
Dwie trzecie osób z pokolenia Z przestanie używać - lub nawet zbojkotuje - marki, które są sprzeczne z ich wartościami.
Przemawiaj zatem do wartości, które mają znaczenie dla Twoich odbiorców. I dużo rozmawiaj o tych wartościach.
Ideologia
Związana z poczuciem winy i strachem
Tego akurat nie polecam. Nie zmuszaj ludzi do kupowania Twoich produktów.
Lepsze podejście: Pokaż, że Twój produkt nie wiąże się z wyzwalaniem poczucia winy lub strachu i jest świetną alternatywą dla produktów konkurencji. Zwłaszcza jeśli ta korzyść wiąże się z wartościami, które szanujesz.
Ego
Związane z próżnością
Wystarczy, że w swoim przekazie połaskoczesz trochę ego nabywców. Trochę pochlebstw powinno wystarczyć.