Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Większość profili idealnego klienta jest bezużytecznych! Wyglądają one najczęściej tak:
• mężczyzna w wieku 38 lat
• żonaty od 8 lat, 2 dzieci
• menedżer średniego szczebla w firmie technologicznej
Tyle, że taka osoba nie jest prawdziwa, bo jak mówi Adrienne Barnes, założycielka Best Buyer Persona:
"Taki profil klienta nie opiera się na solidnych danych, rozmowach z samymi klientami, słuchaniu społecznościowym czy zachowaniu użytkowników."
Adrienne Barnes radzi, że zamiast uwzględniać dane demograficzne, takie jak wiek, stanowisko i płeć, należy skupić się na czterech obszarach idealnego klienta składających się z: obowiązków, relacji, rytuałów i rutyny.
Obowiązki
• Jakie są role i zadania, które wykonuje Twój docelowy nabywca?
• Jakie KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) i metryki śledzą?
• Jakie są niektóre z ich celów?
Relacje
• Jaka jest wewnętrzna hierarchia w firmie?
• Kto jest decydentem, a kto użytkownikiem końcowym?
Rytuały
• Jak wygląda ich codzienność?
• Z jakich innych narzędzi korzystają?
• Czy pracują w biurze czy zdalnie?
Rutyny
• Jaki jest ich proces zakupu produktów lub usług takich jak Twoje?
• Jakiego rodzaju rutyny i cykle są częścią firmy?
Uwzględniając te cztery elementy w tworzeniu profilu idealnego klienta, możesz lepiej wczuć się w kupujących i pozycjonować swój produkt jako najlepsze rozwiązanie ich problemów.