logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Profil klienta

Skup się tylko na tych 4 obszarach idealnego klienta

Badanie rynku
Źródło:



Większość profili idealnego klienta jest bezużytecznych! Wyglądają one najczęściej tak:
• mężczyzna w wieku 38 lat
• żonaty od 8 lat, 2 dzieci
• menedżer średniego szczebla w firmie technologicznej

Tyle, że taka osoba nie jest prawdziwa, bo jak mówi Adrienne Barnes, założycielka Best Buyer Persona:

"Taki profil klienta nie opiera się na solidnych danych, rozmowach z samymi klientami, słuchaniu społecznościowym czy zachowaniu użytkowników."

Adrienne Barnes radzi, że zamiast uwzględniać dane demograficzne, takie jak wiek, stanowisko i płeć, należy skupić się na czterech obszarach idealnego klienta składających się z: obowiązków, relacji, rytuałów i rutyny.

Obowiązki
• Jakie są role i zadania, które wykonuje Twój docelowy nabywca?
• Jakie KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) i metryki śledzą?
• Jakie są niektóre z ich celów?

Relacje
• Jaka jest wewnętrzna hierarchia w firmie?
• Kto jest decydentem, a kto użytkownikiem końcowym?

Rytuały
• Jak wygląda ich codzienność?
• Z jakich innych narzędzi korzystają?
• Czy pracują w biurze czy zdalnie?

Rutyny
• Jaki jest ich proces zakupu produktów lub usług takich jak Twoje?
• Jakiego rodzaju rutyny i cykle są częścią firmy?

Uwzględniając te cztery elementy w tworzeniu profilu idealnego klienta, możesz lepiej wczuć się w kupujących i pozycjonować swój produkt jako najlepsze rozwiązanie ich problemów.