logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kupon

Kupony zdobyte wspólnie z przyjacielem zwiększają sprzedaż

Taktyki marketingowe
Źródło:



Kupony są bardzo skuteczne w napędzaniu sprzedaży. Ale są one przydatne tylko wtedy, gdy ludzie faktycznie je realizują czyli kiedy kupują.

Poznaj więc nową technikę, która sprawia, że ludzie chętniej korzystają z kuponów. Wszystko co musisz zrobić, to zamienić zdobywanie kuponów w aktywność, którą można przeżyć z przyjacielem.

Aby odblokować kupon, poproś ludzi o podzielenie się wspólnym doświadczeniem (np. wspólne obejrzenie filmu) lub wykonanie pewnej czynności razem ze znajomym (np. odpowiedź na quiz online). Robienie tego z przyjacielem zwiększa prawdopodobieństwo, że obie osoby wykorzystają kupon i kupią Twoje produkty.

Wnioski

W tym badaniu przeanalizowano trzy główne sposoby, w jakie ludzie mogą otrzymać kupon, a następnie zmierzono, na ile prawdopodobne jest, że podzielą się kuponem i go zrealizują. Tymi sposobami były:
• Kupon wysłany przez znajomego (np. mailem) - ten sposób okazał się najmniej skuteczny.
• Kupon przekazywany bezpośrednio przez firmę (np. e-mailem, w sklepie).
• Kupon uzyskany poprzez wykonanie czynności wraz ze znajomym, który go wysłał - ten sposób okazał się najskuteczniejszy.

W ramach serii 4 eksperymentów, ludzie byli:
• o 26% bardziej skłonni do podzielenia się kuponem otrzymanym na Facebooku, gdy został on zdobyty po wykonaniu aktywności ze znajomym (w porównaniu do przekazania kuponu przez znajomego bez konieczności wykonywania aktywności razem)
• o 20,6% bardziej skłonni do zrealizowania kuponu od firmy produkującej napoje na WeChat, gdy wiązało się to z grą online z przyjacielem (w porównaniu do bezpośredniego otrzymania kuponu od firmy). O 20,8% mniejsze było prawdopodobieństwo zrealizowania kuponu, gdy znajomy po prostu go wysłał (w stosunku do otrzymania go od firmy).

Co ważne - efekt ten słabł lub całkowicie zanikał, jeśli czynność wykonywana była z osobą obcą, a nie znajomym czy przyjacielem.

Dlaczego to działa?

Ludzie swoje relacje postrzegają w dwóch aspektach:
• Relacje oparte na wymianie (np. płacimy komuś, aby rozliczył nasze podatki) - są oparte na wymiernym koszcie i korzyściach.
• Relacje wspólnotowe (np. pomoc przyjacielowi w przeprowadzce) - są one oparte na budowaniu i wzmacnianiu więzi społecznych.

Przyjaciel polecający nam kupon zaciera granice między tymi dwoma relacjami - mieszając naszą społeczną relację z przyjacielem z relacją wymiany za korzyści pieniężne. To rozmycie norm powoduje, że czujemy się niekomfortowo, przez co mniej chętnie zrealizujemy kupon.

Z kolei kiedy dzielimy doświadczenie z osobą polecającą nam kupon, patrzymy na rolę kuponu jako na aktywność społeczną, a nie na zachętę ekonomiczną, którą zapewnia. Czujemy się więc bardziej komfortowo przyjmując i realizując kupon.