logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zapłać później

Pozwól użytkownikom zapraszać innych za darmo. Opłaty pobieraj później

Model biznesowy Strategia
Źródło:



Jak to mówią - wyprodukować coś potrafi każdy głupi. Prawdziwe wyzwanie pojawia się, gdy trzeba to coś sprzedać. Tutaj trzeba mieć już odpowiednią strategię i wyróżniać się na konkurencyjnym rynku.

Jedną z firm, której udało się urosnąć bardzo szybko jest Figma. Stworzyła ona aplikację Figma, która stała się jednym z najlepszych narzędzi do projektowania. Swój sukces zawdzięcza przede wszystkim… naturalnej wirusowości:

"Wysyłam Ci link do naszego pliku w Figmie i od razu zaczynamy współpracę" - tak właśnie najczęściej do aplikacji dołączają nowi użytkownicy.

Figma dopracowała proces dołączania nowych użytkowników do perfekcji dzięki systemowi uprawnień i rozliczeń. Warto uczyć się na ich przykładzie. A oto co dokładnie robią:

1. Edytorzy (użytkownicy podstawowi) mogą dodawać nowych edytorów do swojego zespołu w każdej chwili i bez żadnych kosztów wstępnych. To pozwala ludziom na dzielenie się projektami, otrzymywanie informacji zwrotnych i szybkie działanie bez zgody administratora.

2. Jeśli liczba edytorów przekroczy limit wyznaczony przez wybrany abonament, administratorzy dostają e-mail na kilka dni przed terminem płatności następnego rachunku, w którym wyszczególnieni są nowi edytorzy, którzy dołączyli ostatnio.

3. Administrator może wtedy zdecydować o usunięciu tych nowych edytorów przed następnym cyklem rozliczeniowym. Tyle, że jest to mało prawdopodobne z tych dwóch powodów:
Awersja do strat - psychologicznie trudniej jest im pozbawić kogoś dostępu, niż powiedzieć mu "nie" na początku.
Wysiłek - wymaga to od administratora aktywnego działania, aby kogoś usunąć. Często ludzie są zbyt zajęci i nie mają na to czasu albo się tym w ogóle nie przejmują, bo kolejny użytkownik kosztuje tylko $12 za miesiąc.

A to wszystko ma też sporo zalet, bo:
Jest łatwiejsze dla użytkowników - mogą oni zapraszać nowych członków zespołu bez czekania na akceptację administratorów.
Jest łatwiejsze dla administratorów - nie muszą zapraszać wszystkich, mogą usuwać użytkowników w zależności od potrzeb każdego miesiąca i dostają darmowy miesiąc za każdego użytkownika.
Jest korzystne dla Figma - firma ma większe przychody.