logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Historia

Szablon tworzenia historii dostarczającej wartość klientom

Strategia
Źródło:



Przedsiębiorcy ponoszą porażkę w biznesie często dlatego, że nie dostarczają ludziom prawdziwej wartości. Żeby jednak klient wiedział, że kupno u Ciebie oznacza dla niego wartość dodaną, to musisz mu o tym najpierw powiedzieć. Trzeba więc umieć opowiadać historię, która pokaże, że Twój produkt bądź usługa da prawdziwą wartość klientowi.

Oto szybki sposób na sprawdzenie, czy na pewno będziesz tworzył coś, czego ludzie chcą.

Oto szablon:
1. Opisz konkretną osobę z konkretnym problemem.
2. Opisz jego starania, aby rozwiązać ich problem.
3. Opisz, dlaczego nadal to jest problemem.
4. Opisz jak życie tej osoby staje się lepsze dzięki Tobie (Twojemu produktowi/usłudze).


Przykład (na podstawie firmy Relationship Hero świadczącej usługi coachingowe dotyczące relacji z innymi ludźmi):
1. Opisz konkretną osobę z konkretnym problemem: 23-letni mężczyzna, który nie może umówić się na randkę.
2. Opisz jego starania, aby rozwiązać ich problem: Zakłada konto na Tinderze i robi wszystko, aby zamienić znalezione dopasowania w Tinderze w randki.
3. Opisz, dlaczego nadal to jest problemem: Dopasowane do niego osoby prawie nigdy odpowiadają, a nawet kiedy to robią, to rozmowa wydaje się nudna i wymuszona. Używa on Tindera przez godzinę każdego dnia, ale umawia się na randkę za jego pośrednictwem tylko raz na dwa miesiące.
4. Opisz jak życie tej osoby staje się lepsze dzięki usłudze coachingowej Relationship Hero: Po tym, jak trenerzy z Relationship Hero nauczą go schematów pisania wiadomości do potencjalnych partnerów, nagle jego rozmowy stają się o wiele lepsze, a to skutkuje nową randką w każdym tygodniu.

Ta prosta struktura pomaga zweryfikować pomysł na biznes/produkt bez żadnych badań rynkowych ani dowodów empirycznych (chociaż zalecam je do głębszej analizy, bo rozmowa z klientami jest niezwykle ważna).

Ten schemat możesz wykorzystać na swojej stronie internetowej, mailach sprzedażowych oraz treściach marketingowych.