logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pomysł na biznes

19 sposobów na znalezienie pomysłu na biznes

Pomysł na biznes
Źródło:



Szukasz pomysłu na biznes? Przestań wpisywać w wyszukiwarce "pomysły na biznes" i zacznij od opanowania samego procesu generowania pomysłów. O tym jak to robić dzieli się Liz Huber we wpisie na blogu 'Entrepreneurs Handbook'.

ZACZNIJ OD SIEBIE

Pomysł 1: Stwórz rozwiązanie dla czegoś, co w Twoim życiu jest naprawdę irytujące lub bolesne.

Pomysł 2: Stwórz lepsze rozwiązanie dla czegoś, co robisz codziennie - np. spraw, by proces był bardziej wydajny, tańszy lub przyjemniejszy.

ROZWIĄŻ PROBLEM NISZOWEJ GRUPY ODBIORCÓW

Pomysł 3: Zbuduj listę mailową wokół niszowego tematu i wyślij do osób z tej listy ankietę na temat ich największych wyzwań z tym tematem związanych.

Pomysł 4: Analizuj aktywność na niszowych forach oraz na platformach takich jak Quora i Reddit, aby odkryć jakie są pragnienia oraz największe gorączki osób z tych grup.

SZUKAJ POMYSŁÓW W SWOJEJ OBECNEJ PRACY

Pomysł 5: Przyjrzyj się wewnętrznym procesom w firmie, w której pracujesz. Które z tych procesów mogłyby być bardziej wydajne? Jak można by je usprawnić za pomocą technologii?

Pomysł 6: Przyjrzyj się ludziom, z którymi pracujesz. Jak mogliby stać się lepsi w tym, co robią? Jak mogliby być bardziej zadowoleni z tego co robią, aby firma mogła zatrzymać swoich najlepszych pracowników?

Pomysł 7: Przyjrzyj się głównej działalności firmy, w której pracujesz. W jaki sposób jej produkt lub usługa może stać się lepsza, tańsza lub bardziej wydajna? Pomyśl o nieszablonowych sposobach, których najczęściej brakuje dużym firmom.

Pomysł 8: Przyjrzyj się możliwości przenoszenia produktów i procesów. W jaki sposób procesy firmy można wykorzystać procesy w innej branży? Jak można udostępnić jej produkty na zupełnie innym rynku (np. tańsza, bardziej podstawowa wersja w krajach trzeciego świata)?

Pomysł 9: Poszukaj potencjału poprawy łańcuchu dostaw Twojej obecnej firmy. W jaki sposób można usprawnić procesy dostawców lub klientów?

ANALIZUJ TRENDY

Pomysł 10: Przyjrzyj się zyskujących na popularności tematom na portalach społecznościowych takich jak Twitter, Reddit, Buzzfeed, YouTube itp. Zobaczy czy jesteś w stanie sprzedawać produkty lub usługi związane z tymi modnymi tematami.

Pomysł 11: Sam stań się obserwatorem trendów. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj. Wybierz jakąś branżę i poświęć kilka miesięcy na przeczytanie wszystkiego na jej temat. Rób to tak długo, aż dojdziesz do punktu, w którym sam będziesz w stanie dostrzec i przewidzieć nadchodzące trendy.

ODKRYJ SWOJĄ PASJĘ

Pomysł 12: Przyjrzyj się swoim poprzednim miejscom pracy i przeanalizuj, co Ci się podobało a co nie. Pomyśl o branżach i biznesach, w których mógłbyś robić więcej tego co lubisz. Na przykład, jeśli uwielbiałeś pracę z ludźmi w pracy związanej z obsługą klienta, dlaczego nie zbudować biznesu związanego z coachingiem lub konsultingiem?

Pomysł 13: Zrób listę rzeczy, które uwielbiasz robić i które robiłbyś za darmo. Pomyśl, jak mógłbyś przekształcić te rzeczy w biznes. Na przykład, jeśli jesteś pasjonatem zdrowego życia i spędzasz swój wolny czas na badaniu przepisów kulinarnych, znajdowaniu nowych sposobów na trening i czytaniu o najnowszych trendach zdrowotnych - dlaczego nie założyć bloga lub biznesu coachingowego bazującego na tej wiedzy?

WYKORZYSTAJ SWOJE MOCNE STRONY

Pomysł 14: Przyjrzyj się swoim poprzednim miejscom pracy i przeanalizuj, w czym byłeś naprawdę dobry. Pomyśl o branżach i rodzajach firm, które pozwoliłyby Ci wykorzystać Twoje umiejętności i mocne strony. Na przykład, jeśli byłeś naprawdę dobry w pisaniu postów na blogu w swojej poprzedniej pracy, możesz rozpocząć działalność gospodarczą i pisać artykuły na zlecenie.

Pomysł 15: Pomyśl o firmach i branżach, w których miałbyś "nieuczciwą" przewagę. Przewaga ta może być oparta na Twoim dużym doświadczeniu branżowym, wiedzy, umiejętnościach lub sieci kontaktów. Jak mógłbyś wykorzystać tę przewagę do budowania własnego biznesu?

STAŃ SIĘ MASZYNĄ POMYSŁÓW

Pomysł 16: Trenuj swój mózg, tak abyś mógł wpadać na pomysły non-stop. Zapisuj codziennie 10 pomysłów na jeden temat. Nie muszą to być pomysły biznesowe, ale muszą dotyczyć tylko jednego tematu. To zmusi Twój mózg do bycia naprawdę kreatywnym. Na przykład: zapisz 10 pomysłów na ułatwienie gotowania, 10 pomysłów na odchudzanie, 10 pomysłów na sprzedaż książek itp.

Pomysł 17: Czytaj, czytaj, czytaj. Im więcej czytasz o różnych rzeczach z różnych dziedzin, tym więcej pomysłów przyjdzie do ciebie w sposób naturalny. Poszerzając swoją wiedzę, poszerzasz sferę pomysłów biznesowych.

ZASTOSUJ DOBRZE ZNANY MODEL BIZNESOWY DO INNEJ BRANŻY LUB PRODUKTU

Pomysł 18: Zbuduj Ubera dla branży X albo Airbnb dla produktu Y.

Pomysł 19: Znajdź niszę i odsprzedawaj produkty w oparciu o własny sklep w modelu dropshippingowym albo sprzedawaj na Amazonie, eBayu czy Allegro.