Sprzedaż: najlepsze stretegie
Najlepsze triki i wskazówki, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie bez inwestowania dużych pieniędzy.
Myślisz, że czym więcej produktów masz na stanie w swoim sklepie internetowym, tym lepiej to wpływa na sprzedaż? Otóż… nie zawsze.
W 2021 roku przeprowadzono badanie, które wykazało, że braki magazynowe mogą pozytywnie wpływać na sprzedaż.
Okazuje się, że 31,1% więcej osób dokonuje zakupu, gdy na stanie dostępnych jest tylko 50% wariantów koloru danego produktu, niż wtedy, gdy dostępne są wszystkie opcje.
Czy to oznacza, że ludzie wolą mieć mniejszy wybór niż większy? To też, ale nie tylko.
Braki towaru w sklepie sugerują, że dany produkt dobrze się sprzedaje, a przynajmniej takie sygnały odbiera nasz mózg.
I chociaż pewnie do końca to nie jest zawsze logiczne (bo np. torebek w kolorze czarnym mogło od początku być na stanie mniej niż tych w kolorze białym i dlatego te czarne się szybciej wyprzedały). Tyle, że nasz mózg najczęściej nie bierze już pod uwagę.