logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Cold e-mail

Jak poprawić skuteczność kampanii cold e-mail?

Email marketing
Źródło:



Cold mailing to wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do konkretnych osób pasujących do Twojego targetu, z którymi wcześniej nie miałeś kontaktu. Można nie lubić tej formy pozyskiwania klientów, ale na pewno nie można odmówić jej skuteczności. W końcu to nic innego jak wiadomość biznesowa, która na koniec dnia (albo tygodnia czy miesiąca) ma doprowadzić do sprzedaży.

Cold e-mail, ze względu na swój charakter, jest przeznaczony dla głównie biznesów B2B (business to business). Żeby był skuteczny, to trzeba się trzymać kilku zasad:

Pisz o Twoim odbiorcy, a nie o sobie czy Twojej firmie - Twojego odbiorcy, który przypomnę Cię nie zna, w ogóle nie obchodzi Twoja firma, ani jej osiągnięcia. Po co więc o tym pisać? Zamiast tego skup się na Twoim odbiorcy, pisz o nim i jego problemach. Tak naprawdę na tym etapie Twój produkt w ogóle może się nie pojawiać.

Pisz krótko - nie masz jeszcze żadnej zbudowanej relacji ze swoim odbiorcą, więc nie masz co liczyć, że poświęci Ci dużo czasu. Postaraj się w 2-4 zdaniach skupić się na problemie odbiorcy.

Pisz zrozumiale - używaj prostego języka czyli pisz tak, aby Cię odbiorca zrozumiał.

Używaj tylko niewielkich wezwań do działania (call to action) - na tym etapie nie możesz oczekiwać, że Twój odbiorca zrobi dla Ciebie wszystko o co go poprosisz. Dlatego skup się na niewielkich wezwaniach do działania (CTA). Zamiast kupna czy odsyłania do koszyka zaproponuj np. bezpłatną konsultację.

Personalizuj - staraj się kierować swoją wiadomość do konkretnej osoby. Nie pisz jakbyś pisał do wszystkich. Sprawdź, co robi dana firma czy osoba i spraw by miała wrażenie, że piszesz z rozwiązaniem jej problemu, a nie problemu każdego. Personalizuj wszystko co się da i wnosi sensowną wartość do komunikacji.

Stosuj wiadomości przypominające (follow-upy) - to, że nie otrzymasz odpowiedzi na pierwszego e-maila, wcale nie oznacza, że to nie otrzymasz jej już nigdy. Dlatego przypominaj się.