logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Prezentacja ceny

Gdzie najlepiej pokazywać cenę?

Cena Reklama Wskazówka
Źródło:



Załóżmy, że przeprojektowujesz swoją stronę internetową albo wprowadzasz ostatnie poprawki w swojej reklamie. Gdzie wpisać cenę produktu?

Badania naukowe mówią, że cenę powinno się umieszczać pod produktem (np. na reklamie, stronie produktu, półkach sklepowych), a nie nad nim.

Ludzie wtedy będą postrzegać cenę jako niższą i będą bardziej skłonni do zakupu.

Dodatkowa wskazówka: Inne badania wykazały, że ceny umieszczone po lewej stronie również wydają się mniejsze niż te umieszczone po prawej. Możesz przetestować oba te elementy (umieszczenie ceny poniżej i po lewej stronie produktu) razem lub osobno, aby zobaczyć, co działa najlepiej w Twoim przypadku.

Wnioski

• Ceny pokazywane niżej wydają się niższe. Efekt ten zwiększa sprzedaż bez szkody dla postrzegania jakości produktu.
• Klienci postrzegali cenę $2,49 za nić dentystyczną o 9% niższą, gdy była umieszczona pod produktem w porównaniu do sytuacji, gdy była ona umieszczona nad produktem.
• Sprzedaż w sklepie monopolowym była o 35,2% wyższa, gdy ceny były pokazane pod butelkami, a nie nad nimi.

Dlaczego to działa

• Metafora, że "dół = mniej", a "góra = więcej" jest zakorzeniona w większości z nas. Na przykład, można być "w niebie" (góra) albo sięgnąć "dna" (dół).
• Kiedy widzimy cenę umieszczono nisko, to nasuwa się nam skojarzenie "dół" z "mniej" i postrzegamy ją jako mniejszą niż w rzeczywistości jest.