logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Rozpowszechnianie innowacji

Jak znaleźć odpowiedni rynek dla biznesu?

Rynek Wskazówka
Źródło:



Znalezienie odpowiedniego rynku to najbardziej podstawowy z podstawowych elementów sukcesu każdej firmy. Jeśli masz genialny produkt, ale sprzedajesz go na niewłaściwym rynku (albo co gorsza Twój rynek nie istnieje lub jest zbyt mały), to o sukces będzie bardzo trudno.

Jak zatem znaleźć odpowiedni rynek? Skup się na tych trzech sposobach:
1. Dopasowanie wzorca
2. Badanie słów kluczowych
3. Spojrzenie w przyszłość


A tu podpowiedzi, jak to możesz zrobić:

Dopasowanie wzorca

Duże znaczenie ma wcześniejsze doświadczenie. Przede wszystkim dlatego, że wiesz jak wygląda zły rynek.

Jeśli nie masz jednak tego doświadczenia to poniżej mała ściągawka:
• Zapytaj innych przedsiębiorców i założycieli firm, w co by weszli, gdyby mieli czas (mają talent do wyczuwania nowych możliwości).
• Zapytaj ich też jakich branż należy unikać.
• Zadaj te pytania przynajmniej 20 przedsiębiorcom.

Badanie słów kluczowych

• Użyj Google Trends, aby zweryfikować popyt. Startupy rozwijają się szybko, gdy rynek jest duży i rośnie.
• Otwórz Google Trends. Wyszukaj słowo kluczowe i ustaw ramy czasowe na 5 lat.
• Jeśli wykres jest płaski lub ma tendencję spadkową - rynek jest w pełni rozwinięty:
Rynek w pełni rozwinięty

• Jeśli wykres ma tendencję wzrostową, to znaczy, że rynek rośnie:
Rynek rosnący

• Jak znajdziesz rynek, który rośnie, to sprawdź jak duży jest ten rynek. W tym celu:
-kliknij przycisk "Porównaj"
-dodaj frazy "pielęgnacja orchidei" (orchid care) i "inteligencja emocjonalna" (emotional intelligence). Dlaczego? Google Trends pokazuje względną popularność, a nie liczbę pojedynczych wyszukiwań. Dodanie dwóch wyszukiwanych haseł o znanych wolumenach tworzy górną i dolną granicę. "Pielęgnacja orchidei" i "inteligencja emocjonalna" generują odpowiednio 40 000 i 130 000 wyszukiwań miesięcznie i od 5 lat pozostają bez zmian:
Porównanie

• Jeśli Twoje słowa kluczowe mieszczą się w tym przedziale (pomiędzy liniami "pielęgnacja orchidei" i "inteligencja emocjonalna"), to mają wystarczający potencjał rynkowy i warto zainteresować się tym rynkiem ze względu na odpowiedni popyt.

Spojrzenie w przyszłość

• Znajdź wczesnych zwolenników swojego rynku. To co teraz jest dziwne, w końcu stanie się nową normą. Tylko szukaj ich szybko.
Wcześni zwolennicy

• Gdzie można znaleźć wczesnych zwolenników? Na przykład na podgrupach Reddita dotyczących niszy, na której się koncentrujesz. Postaraj znaleźć się małe, ale aktywne społeczności i:
-dowiedz się jakie mają problemy
-dowiedz się, z jakich mediów korzystają: podcasty, YouTuberzy, Twitter
-bierz udział w dyskusjach na Discord, Signal lub Telegram

•Pomysły na produkty będą pojawiać się codziennie

Bonusowa uwaga: Jeśli znasz jakichś bogatych ludzi, którzy doszli do majątku samemu, zapytaj ich, na co zwracają uwagę. Wielu z tych ludzi stało się bogatymi właśnie dlatego, że byli wczesnymi zwolennikami jakiegoś produktu/idei.

Mega bonusowa wskazówka: Dużo więcej na temat wyboru rynku i tworzenia produktów/usług, które będą chcieli kupować ludzie znajdziesz w naszym wideo szkoleniu 'Generator pomysłów na biznes'. Kurs kupisz z cenę pizzy, a przy okazji zyskasz dodatkowe bonusy przewyższające znacząco cenę samego kursu.