logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Link building

6 taktyk zdobywania linków

SEO
Źródło:



Zdobywanie linków do swojej strony internetowej jest bardzo ważne w kontekście SEO. Jednocześnie zdobywanie linków jest trudne. Poniższe wskazówki powinny jednak Ci w tym pomóc:

1. Zasięg

Strategia ta polega na dotarciu i przedstawieniu swoich treści innym osobom w Twojej niszy. Chodzi o to, aby stać się bardziej widocznym dla innych osób w tej samej niszy. Niekoniecznie musi to być super treść, do której chcesz, aby inni linkowali. Zamiast tego możesz dać im coś, co jest warte linku. Może to być Twoja marka, osobowość, firma, usługa lub produkt. W strategii zasięgu najważniejsze jest posiadanie zasobów, do których ludzie mogą linkować.

Przykładem marki, która z powodzeniem stosuje tą strategię jest Ahrefs. Wiele firm linkuje do tej marki, ponieważ uważają, że ich narzędzia są przydatne.

2. Gościnne blogowanie

W tej strategii chodzi o to, że będziesz pisał artykuły dla innych stron w Twojej niszy, a w tym artykule dodasz link do swojej strony internetowej. I tyle. Jedyne co musisz zrobić to napisać dobry artykuł oraz znaleźć stronę, która chętnie go opublikuje (to nie jest takie trudne, bo wiele portali zachęca wręcz do gościnnego blogowania).

3. Martwe linki

Martwe linki (ang. broken links) to linki na stronie internetowej, które prowadzą do adresu, pod którym nie znajduje się poprawnie działająca strona internetowa.

Strategia ta sprowadza się do trzech kroków:
• znalezienie strony internetowej, która ma martwy link
• stworzenie treści podobnej do tej z martwego linku
• poproszenie osób zarządzającymi stronami internetowymi, które zawierają link do "martwego zasobu", aby podmieniły go na link do Twoich treści (Twojej strony)

Jest to dość pracochłonne zajęcie, ale daje bardzo dobre efekty. Możesz sobie to ułatwić, używając narzędzi do znajdowania martwych linków w swojej niszy. Narzędzia te pokażą kilka uszkodzonych stron i stron internetowych, które są połączone z uszkodzonym zasobem.

4. Odzyskiwanie linków

Zdobywanie nowych linków do swojej strony to jedno rzecz, ale nie wiem czy wiesz, że stale tracisz linki zwrotne już wcześniej zdobyte. Jest to naturalny proces, któremu można przeciwdziałać, konsekwentnie budując strumienie nowych linków. Jednak zwykle łatwiej jest odzyskać utracone linki.

Najczęściej za utratą linków zwrotnych stoją dwa powody:
• link został usunięty ze strony przez administratora/moderatora/redaktora - skontaktuj się z tą osobą i poproś o przywrócenie linku
• strona, z której pochodził link, już nie istnieje - w tym przypadku już nic nie zrobisz.

5. Wzmianki bez linków

Zdarza się, że inne strony wspominają o Tobie, Twoim produkcie lub Twojej firmie, ale nie linkują do Twojej strony. Oznacza to, że autor wie o Tobie (w końcu wspomina o Tobie w swoim artykule). Wszystko, co musisz zrobić, to dotrzeć do niego i przekonać go do dodania linku do Twojej strony w tym artykule.

Istnieje kilka narzędzi, za pomocą których można znaleźć takie witryny. Te narzędzia pokazują różne wzmianki z całego Internetu. Skup się na tych, które są wysokiej jakości stronami i dotrzyj do nich.

6. Płacenie za promowanie treści wartych udostępnienia

Treści warte udostępnienia to materiały, które zasługują na uzyskanie linków. Jednym ze sposobów, aby je uzyskać jest płatna promocja. Możesz promować swoje treści za pomocą sieci reklam PPC lub reklam na Facebooku, aby dotrzeć do większej liczby osób. Najczęściej nie wymaga to dużego wydatku, a dzięki temu można dotrzeć z treścią do większej liczby osób. Jeśli Twoje treści będą dobrze oddziaływać na odbiorców, to mogą oni udostępniać linki do nich na różnych forach specjalistycznych, stronach internetowych, w komentarzach na blogach lub na forach dyskusyjnych.