logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Czekolada

Kiedy używać komunikatów "oparte na wiedzy naukowej"?

Copywriting Taktyki marketingowe
Źródło:



Czy widziałeś kiedyś reklamę lodów wyjaśniającą ich skład chemiczny albo technologię produkcji? A może widziałeś napis w kwiaciarni informujący o nawozach używanych do uprawy róż?

Prawdopodobnie nie - i nie jest to przypadek. .

Rekomendacja

Jeśli ludzie kupują Twój produkt głównie dla zabawy lub przyjemności (deser, samochód sportowy), unikaj nauki w swoich komunikatach, bo to wygląda na zimne i szkodzi sprzedaży.

Jeśli ludzie kupują Twój produkt głównie ze względu na jego funkcjonalność lub skuteczność w czymś konkretnym (np. krem nawilżający, aparat fotograficzny), komunikaty oparte na nauce pomogą Ci wydać się bardziej kompetentnym.

Wnioski

W przypadku produktów kupowanych ze względów emocjonalnych, komunikaty naukowe sprawiają, że ludzie rzadziej wybierają dany produkt. Jeśli produkty są kupowane ze względu na funkcjonalność lub konkretne zastosowania, komunikaty naukowe mogą działać skutecznie.

Z przeprowadzonych badań wynika, że:
• Ludzie byli o 30,48% mniej skłonni wybrać ciasteczko, gdy do jego opisu użyto komunikatu opartego na nauce ( np. "naukowo opracowane, aby mieć soczysty czekoladowy smak" w porównaniu do "soczysty czekoladowy smak").
• Badani powiedzieli, że byli o 12% mniej skłonni do kupienia koktajlu, gdy został on przedstawiony jako posiadający "rygorystyczny naukowy proces rozwoju".

Efekt ten słabnie lub wręcz zanika, kiedy:
• Przekaz skupia się na tym, jak nauka pomaga w użyteczności lub skuteczności produktu.
• Gdy jest jasne, dlaczego nauka była ważna dla rozwoju produktu.
• Przekaz kierowany jest dla "miłośników nauki" (np. osób, które nie uważają nauki za "zimną", ufają naukowcom lub pracują naukowo).

Dlaczego to działa?
• Produkty kupowane dla zabawy są zazwyczaj postrzegane jako ciepłe, podczas gdy nauka i proces naukowy są uważane za zimne, ale kompetentne.
• Kiedy występuje niezgodność między przekazem produktu a tym, jak go postrzegamy, odrzuca nas od produktu np. dodanie etykiety oznaczającej produkt ekologiczny na niezdrowej żywności może spowodować, że straci ona na wartości, ze względu na niedopasowanie zdrowych składników w "przysmaku".