logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pixar

Wykorzystaj strukturę Pixara do opowiadania historii

Copywriting Pisanie
Źródło:



Pixar zarobił ponad 14 miliardów dolarów. Jaki jest sekret firmy?

To mistrzowskie opowiadanie historii.

Okazuje się, że zespół Pixara używa prostego schematu, aby pomóc w opracowaniu fabuły. Oto on:

Pixar ➡ Twoja marka
Pewnego razu ➡ Docelowy klient
I codziennie ➡ Znajoma sytuacja
Aż pewnego dnia ➡ Problem
Z tego powodu ➡ Inne rozwiązania się nie sprawdziły
I dlatego ➡ Unikalne zalety Twojego produktu
Aż w końcu ➡ Twoja oferta nie do odrzucenia
I do tego czasu ➡ Życie Twoich klientów jest lepsze na zawsze

Jak zatem korzystać z tego schematu?

Krok 1: Pewnego razu - stwórz postać, na której będzie zależeć Twoim odbiorcom.
Krok 2: I codziennie - pokaż Twoim odbiorcom jak na co dzień wygląda świat.
Krok 3: Aż pewnego dnia - nieoczekiwany problem wywraca świat naszego głównego bohatera do góry nogami.
Krok 4: Z tego powodu - główny bohater rozpoczyna pogoń za swoim celem, aby osiągnąć lepszą przyszłość, ale pojawiają się przeszkody i konflikty, które stają na drodze do realizacji celu.
Krok 5: I dlatego - główny bohater robi pierwszy milowy krok, tyle, że do celu jeszcze daleko. Nagle nasz bohater staje w obliczu nagłego i nieoczekiwanego niepowodzenia.
Krok 6: Aż w końcu - nadchodzi w historii moment prawdy, na który czekają Twoi odbiorcy. Główny bohater stawia czoła ostatniemu i największemu wyzwaniu. Osiągnięcie celu przez bohatera zależy od tej chwili.
Krok 7: I do tego czasu - ostatnia scena kończy tę historię. Odbiorca dowiaduje się ile ta podróż naprawdę znaczy dla naszego bohatera.

A tak mogłaby wyglądać historia oparta na tym schemacie:

Pewnego razu Alicja założyła agencję kreatywną. Biznes szedł świetnie.
Codziennie Alicja odbywała wiele rozmów, aby pozyskać nowych klientów.
Aż pewnego dnia nadeszła recesja i zmniejszyła ilość pozyskiwanych przez Alicję klientów o 80%.
Z tego powodu Alicja musiała pozyskiwać więcej leadów, aby nie musiała zwalniać pracowników.
I dlatego zaczęła pisać na LinkedIn i Twitterze. Większość jej wpisów była nietrafiona, ale kilka było naprawdę dobrych i przyniosło Alicji nowych klientów, tyle że Alicja miała wciąż problemy prowadzeniem biznesu i konsekwentnym tworzeniem dobrych treści.
Aż w końcu Alicja znalazła Fabrykę biznesu, gdzie znalazła wiele praktycznych porad na temat pozyskiwania nowych klientów.
I do tego czasu Alicja nie ma problemu z pozyskiwaniem klientów nawet w czasach recesji, a jej firma stale się rozwija z roku na rok.

Zauważ, że ten schemat pomaga wyjaśnić odbiorcy wartość jaką niesie Twój produkt. Pomaga dokładnie określić osoby, którym pomagasz i których problem rozwiązujesz.