Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'
Pixar zarobił ponad 14 miliardów dolarów. Jaki jest sekret firmy?
To mistrzowskie opowiadanie historii.
Okazuje się, że zespół Pixara używa prostego schematu, aby pomóc w opracowaniu fabuły. Oto on:
Pixar ➡ Twoja marka
Pewnego razu ➡ Docelowy klient
I codziennie ➡ Znajoma sytuacja
Aż pewnego dnia ➡ Problem
Z tego powodu ➡ Inne rozwiązania się nie sprawdziły
I dlatego ➡ Unikalne zalety Twojego produktu
Aż w końcu ➡ Twoja oferta nie do odrzucenia
I do tego czasu ➡ Życie Twoich klientów jest lepsze na zawsze
Jak zatem korzystać z tego schematu?
Krok 1: Pewnego razu - stwórz postać, na której będzie zależeć Twoim odbiorcom.
Krok 2: I codziennie - pokaż Twoim odbiorcom jak na co dzień wygląda świat.
Krok 3: Aż pewnego dnia - nieoczekiwany problem wywraca świat naszego głównego bohatera do góry nogami.
Krok 4: Z tego powodu - główny bohater rozpoczyna pogoń za swoim celem, aby osiągnąć lepszą przyszłość, ale pojawiają się przeszkody i konflikty, które stają na drodze do realizacji celu.
Krok 5: I dlatego - główny bohater robi pierwszy milowy krok, tyle, że do celu jeszcze daleko. Nagle nasz bohater staje w obliczu nagłego i nieoczekiwanego niepowodzenia.
Krok 6: Aż w końcu - nadchodzi w historii moment prawdy, na który czekają Twoi odbiorcy. Główny bohater stawia czoła ostatniemu i największemu wyzwaniu. Osiągnięcie celu przez bohatera zależy od tej chwili.
Krok 7: I do tego czasu - ostatnia scena kończy tę historię. Odbiorca dowiaduje się ile ta podróż naprawdę znaczy dla naszego bohatera.
A tak mogłaby wyglądać historia oparta na tym schemacie:
Pewnego razu Alicja założyła agencję kreatywną. Biznes szedł świetnie.
Codziennie Alicja odbywała wiele rozmów, aby pozyskać nowych klientów.
Aż pewnego dnia nadeszła recesja i zmniejszyła ilość pozyskiwanych przez Alicję klientów o 80%.
Z tego powodu Alicja musiała pozyskiwać więcej leadów, aby nie musiała zwalniać pracowników.
I dlatego zaczęła pisać na LinkedIn i Twitterze. Większość jej wpisów była nietrafiona, ale kilka było naprawdę dobrych i przyniosło Alicji nowych klientów, tyle że Alicja miała wciąż problemy prowadzeniem biznesu i konsekwentnym tworzeniem dobrych treści.
Aż w końcu Alicja znalazła Fabrykę biznesu, gdzie znalazła wiele praktycznych porad na temat pozyskiwania nowych klientów.
I do tego czasu Alicja nie ma problemu z pozyskiwaniem klientów nawet w czasach recesji, a jej firma stale się rozwija z roku na rok.
Zauważ, że ten schemat pomaga wyjaśnić odbiorcy wartość jaką niesie Twój produkt. Pomaga dokładnie określić osoby, którym pomagasz i których problem rozwiązujesz.