Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Marketing firmy lokalnej bardzo różni się od marketingu firmy działającej globalnie (w całym kraju, na świecie). Prowadząc lokalny biznesu wcale nie musisz przesadzać z publikacjami w mediach społecznościowych, publikować setek artykułów na swoim blogu ani robić szalonych sztuczek PR-owych, aby Twoja firma dobrze funkcjonowała. W rzeczywistości jest to DUŻO prostsze. Poznaj zatem kilka skutecznych taktyk marketingowych dla lokalnego biznesu:
1.Reklama Google
Uruchom kampanię Google Ads na słowa kluczowe bezpośrednie związane z Twoją branżą i miejscem, w którym prowadzić działalność. Jeśli np. prowadzisz lokalne biuro rachunkowe w Szczecinie, to reklamuj się w Google używając wszystkich wariacji fraz związanych z "biuro rachunkowe Szczecin" czy "księgowość Szczecin".
2.Słowa kluczowe
Pod słowa kluczowe odpowiedniej dla Twojej branży musisz zoptymalizować również swoją stronę internetową. Czyli jak w poprzednim przykładzie, powinieneś zadbać, aby w treści Twojej strony, w nagłówkach, tytułach pojawiały się frazy związane z "biuro rachunkowe Szczecin" czy "księgowość Szczecin". Do optymalizacji możesz użyć narzędzi takich jak YoastSEO i RankMath.
3.Osobna strona dla Twoich lokalizacji
Jeśli prowadzisz działalność w kilku miejscach, to stwórz osobną stronę (lub podstronę) dla każdej lokalizacji, którą prowadzisz i zoptymalizuj ją pod kątem słowa kluczowego: [lokalizacja] + [usługa]. Czyli jeśli prowadzisz biuro rachunkowe w Szczecinie i Toruniu, to zrób 2 osobne strony (lub podstrony) - dla Torunia i Szczecina.
4.Osobna strona dla Twoich usług
Stwórz stronę dla każdej usługi, którą oferujesz i zamieszczaj linki do tych z innych stron Twoje witryny. Zoptymalizuj każdą stronę pod kątem słowa kluczowego [lokalizacja] + [usługa], np. "fotografia Kraków".
5.Reklama remarketingowa
Jeśli Twoją stronę internetową odwiedza tysiąc i więcej osób, to warto skonfigurować reklamę remarketingową na Facebooku i wyświetlać reklamy na Facebooku tym osobom, które odwiedziły Twoją stronę.
6.Facebook i Twoja lokalizacja
Wyświetlaj reklamy na Facebooku oparte na lokalizacji, kierowane na Twoje miasto lub konkretną dzielnicę. Reklamuj swoją ofertę (np. sprzedawana przez Ciebie desery) zamiast reklamować swoją firmę. Pozwoli Ci to śledzić osoby, które trafiły do Twojej firmy za pośrednictwem reklam i będziesz wiedział czy generujesz ROI (zwrot z inwestycji), czy nie.
7.Google Moja Firma
Zoptymalizuj swoje konto Google Moja Firma. To ma bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o lokalne SEO, a o Twojej firmie może się dowiedzieć tysiące klientów każdego miesiąca.
8.Katalogi firm
Dodaj swoją stronę internetową do katalogów firm w regionie, którym działasz np. BiznesFinder, TripAdvisor (jeśli działasz w turystyce) itp.
9.Nie eksperymentuj z reklamami
Nie ma co eksperymentować z różnymi, mniej znanymi platformami reklamowymi np. Quora, Reddit. Dla małych biznesów najlepiej sprawdzają się te podstawowe i najbardziej popularne platformy reklamowe (Google i Facebook).
10.Wpisy z podsumowaniami
Poszukaj wpisów podsumowujące dane usługi, w których działasz i wyróżnij się. Czyli np. wpisz w Google "kancelarie prawne w Warszawie" i powinieneś znaleźć stronę, zawierającą podsumowanie lub ranking najlepszych kancelarii prawnych w stolicy. Sprawdź czy możesz się znaleźć na tej liście (np. napisz do właściciela strony czy mógłby dodać tam też Twoją firmę). Możliwe, że będzie Cię to dodatkowo kosztować.
11.Partnerzy
Współpracuj z firmami, które nie są bezpośrednimi konkurentami i wymieniaj się klientami, gdy jest to możliwe i warte zachodu.
12.Ulotki w hotelach
Zostaw swoje ulotki w hostelach i hotelach. Sprawdza się to zwłaszcza jeśli masz firmę w branży związanej z turystyką (np. wycieczki, restauracje).
13.Profile w social mediach
Stwórz odpowiednie profile w mediach społecznościowych. Nie zapomnij o LinkedIn (głównie dla firm działających B2B, takich jak firmy księgowe, kancelarie prawne itp.), Facebook (to must have dla każdej firmy), Twitter (popularny szczególnie w USA), Instagram (dotyczy szczególnie firm, w których oferujesz estetyczny produkt, usługę lub doświadczenie np. biżuteria, restauracja, fryzjer, wycieczka itp.).
14.Aktualizuj infromacje w mediach społecznościowych
Dbaj o to, by Twoje profile w mediach społecznościowych były jak najbardziej aktualne.
15.Nie "podpalaj się"
To, że wszyscy mówią o TikToku nie oznacza, że jest to istotne dla Ciebie i sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu.
16.Dobre zdjęcia
Jeśli prowadzisz restaurację lub zajmujesz się tematami w których estetyka odgrywa ogromną rolę w sprzedaży produktów / usług, zdobądź profesjonalny aparat i zrób kilka wysokiej jakości zdjęć i prześlij je na swoje strony w mediach społecznościowych.
Więcej opisanych taktyk marketingowych dla lokalnej firmy znajdziesz w tym artykule.