logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Tripwire

Czym jest oferta tripwire i dlaczego warto jej używać?

Cena Oferta Wskazówka
Źródło:



Tripwire z angielskiego oznacza… potykacz. To taki mechanizm, który jest ukryty i który ma wykrywać ruch. Najczęściej jest to przymocowana linka do jakiegoś urządzenia w celu wykrywania ruchu fizycznego lub reagowania na niego. Można powiedzieć, że to taka pułapka. Tyle, że tutaj chcemy pozyskać klienta.

Czym jest oferta tripwire?

Tripwire to oferta o niskiej cenie, która pokazywana jest potencjalnym klientom. Ma na celu przekształcenie ich w płacących klientów. I mówiąc niska cena - to naprawdę chodzi o bardzo niską cenę (coś w przedziale do 1 do 30 złotych).

Ważne jest, aby była to oferta nie do odrzucenia, zbyt dobra, aby ją przegapić. Coś, co sprawia, że nabywca myśli "dlaczego oni sprzedają to za tak tanio?!?".

Ideą oferty tripwire jest skłonienie Twoich potencjalnych klientów do podjęcia pierwszego kroku w kierunku zakupu Twojego produktu lub usługi. Zasadniczo dajesz im próbkę tego, co masz do zaoferowania, aby pomóc im podjąć świadomą decyzję o zakupie Twoich droższych produktów i usług.

Dlaczego warto używać ofert tripwire?

• Pozwala budować listę e-mailową poprzez konwersję odwiedzających Twoją stronę docelową w płacących klientów (poza tym sprawia, że zarabiasz trochę pieniędzy).
• Jest przydatne w stosowaniu strategii upsellowej poprzez skłonienie potencjalnych klientów do podjęcia pierwszego kroku w kierunku zakupu Twojego droższego produktu lub usługi.
• Pozwala tworzyć wyższej jakości i bardziej kwalifikowanej listy e-mailowej, ponieważ eliminuje osoby, które zapisują się na listę mailową tylko po to, aby otrzymać coś za darmo (np. ebooka, raport itp). Jeśli ktoś jest skłonny wydać pieniądze (nawet jeśli jest to kilka złotych), jest bardziej skłonny do zaangażowania się w Twoją markę i jest dużo większe prawdopodobieństwo zakupu innego produktu lub usługi od Ciebie.

Jak to wdrożyć?

Najpierw musisz stworzyć ofertę tripwire czyli wybrać coś małego (np. ebook, krótkie wideo), ale musi to być przepełnione wartością dla potencjalnego klienta. Gdy to już masz, to:

1.Stwórz stronę landing page, która podkreśli korzyści płynące z Twojej oferty tripwire i która pozwoli zapisać się na Twoją listę e-mailową.
2.Gdy ktoś się zapisze na listę e-mailową to wyślij mu (lub pokaż na stronie) ofertę tripwire. Gdy klient kupi Twój tani produkt z oferty tripwire podziękuj mu za zakup oraz w kilku krótkich zdaniach opowiedz o sobie i swojej marce.
3.Po zakupie produktu z oferty tripwire przenieś klienta do zautomatyzowanej sekwencji powitalnej, gdzie pokażesz jak Twoje produkty rozwiązują problemy użytkowników, co myślą o nich inni klienci itd.
4.Dbaj o pozyskanego klienta wysyłając mu regularnie maile przepełnione wartością.
5.Od czasu do czasu możesz w tych mailach próbować sprzedać swój droższy produkt lub usługę, która będzie uzupełnieniem produktu zakupionego w ofercie tripwire.