logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Copywriting

10 wskazówek jak poprawić swój copywriting

Copywriting Pisanie
Źródło:



Copywriting ma niesamowitą moc. Neal O'Grady na swoim blogu daje 10 wskazówek, jak go poprawić:

1. Pisz o nich

Większość ludzi koncentruje się na tym, co jest dla nich ważne - na produkcie i jego funkcjach. Zamiast tego porozmawiaj o tym, co Twoi klienci/odbiorcy będą z tego mieli.

Przykład
Zamiast pisać: "Najszybsze i najtańsze na świecie przelewy pieniężne"
Napisz: "Otrzymuj natychmiastowe zwroty pieniędzy od znajomych. Bez żadnych opłat."

Pomyśl: Jakie są główne problemy, które rozwiązujesz? Jak zmienia to życie Twoich kleintów/odbiorców?

2. Odnoś się do czegoś co rozumieją

Odnoś swój produkt do czegoś, co już doskonale rozumieją Twoi odbiorcy. To taki skrót do zrozumienia Twojego produktu.

Przykład
Zamiast pisać: "Najszybsze i najtańsze na świecie przelewy pieniężne"
Napisz: "Wysyłaj pieniądze jak wysyłasz SMSa. Bez żadnych opłat."

Wskazówka: Zapytaj obecnych klientów, jakby opisali i wyjaśnili działania Twojego produktu swoim znajomym. Znajdź analogie, których używają.

3. Bądź zwięzły

Usuń słowa, które nic nie wnoszą do Twojego przekazu. Zwłaszcza na początku. Jest bardzo dużo rzeczy, które przyciągają uwagę Twoich odbiorców, dlatego Twój przekaz musi być zwięzły, abyś mógł złapać zainteresowanie odbiorcy.

Przykład
Zamiast pisać: "W przypadku, gdy nie mogą Państwo wziąć udziału w konferencji, prosimy o jak najszybsze poinformowanie nas o tym."
Napisz: "Nie możesz przyjechać. Proszę dać nam znać."

Wskazówka: Usuń przysłówki, przymiotniki i słowa-wypełniacze - dzięki temu zdanie będzie bardziej wyraziste. Spróbuj także całkowicie przebudować zdanie.

4. Używaj prostych słów

Nie używaj słów, które mogą być niezrozumiałe dla Twojego odbiorcy. Nie używaj też żargonu branżowego. Udawaj, że tłumaczysz to 10-latkowi lub Twojemu dziadkowi.

Przykład
Zamiast pisać: "Zoptymalizuj swój przepływ pracy i zwiększ swoje zaangażowanie."
Napisz: "Zrób więcej w krótszym czasie."

Wskazówka: To dotyczy nawet bardzo inteligentnych odbiorców. Uwierz mi - wszyscy to docenią.

5. Bądź konkretny

Nie zmuszaj swoich odbiorców "do pracy". Wyjaśnij im to tak, aby łatwo mogli sobie wyobrazić, co dostają.

Przykład
Zamiast pisać: "Nasz hotel jest luksusowy i komfortowy."
Napisz: "Zrelaksuj się, korzystając z wygodnej pościeli, łazienki przypominającej spa i wspaniałych widoków na miasto."

Wskazówka: Zrób rozeznanie i zidentyfikuj rzeczy, na których najbardziej zależy Twoim odbiorcom, a później podkreśl to w swoim przekazie.

6. Używaj strony czynnej, nie biernej

Strona czynna powoduje, że zdania są krótsze i ostrzejsze. Dzięki temu Twoje teksty są łatwiejsze do czytania.

Przykład
Zamiast pisać: "Precyzyjne tłumaczenia są uwielbiane przez zadowolonych klientów."
Napisz: "Twoi klienci będą uwielbiać precyzyjne tłumaczenia."

Wskazówka: Połóż nacisk na temat. Używaj konkretnych czasowników do opisania głównych czynności.

7. Opowiadaj historie

Historie sprawiają, że jest interesująco i prawdziwie. A do tego Twoim odbiorcy mogą to odnieść do czegoś co znają. Obrazuj więc.

Przykład
Zamiast pisać: "Nasza firma świadczy wysokiej jakości usługi z zakresu korepetycji."
Napisz: "Jaś nie radził sobie z matematyką. Po pracy z naszymi nauczycielami jest na dobrej drodze do ukończenia szkoły z wyróżnieniem."

Wskazówka: Podaj tylko tyle szczegółów, aby czytelnicy poczuli się emocjonalnie zaangażowani.

8. Spraw, żeby to było mocne

Ukradnij koncepcje z poezji. Używaj środków literackich. Poszatkuj zdania. Dodaj rym i rytm.

Przykład
Zamiast pisać: "Przyjmować codziennie jedną miarkę raz na dzień."
Napisz: "Jedna miarka. Raz dziennie. Codziennie."

Wskazówka: Nie skupiaj się na tym, aby gramatyka była bez zarzutów. Skup się na tym, aby było to zabawne i łatwe do zrozumienia.

9. Rozbijaj obiekcje

Zidentyfikuj najczęstsze obiekcje, które przychodzą ludziom do głowy. I obal je zawczasu.

Przykład
Zamiast pisać: "Stwórz swoją własną stronę internetową."
Napisz: "Stwórz oryginalną stronę internetową w 20 minut. I to bez kodowania."

Wskazówka: Zapytaj klienta: "Co prawie powstrzymało Cię przed zakupem?".

10. Bądź odważny

Nikt nie identyfikuje się z mało wyrazistymi treściami. Zajmij zdecydowane stanowisko, aby porwać odbiorcę.

Przykład
Zamiast pisać: "Wielu pracodawców ma niespełniający standardów proces wdrażania nowych pracowników."
Napisz: "Większość firm jest do kitu w kwestii wdrażania nowych pracowników."

Wskazówka: Zirytujesz niektóre osoby, ale prawdopodobnie i tak nie są oni Twoją docelową grupą odbiorców. Mów rzeczy, które Twoi odbiorcy chcieliby powiedzieć, ale nie mają na to tyle odwagi.