logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

LinkedIn

Jak działa algorytm LinkedIn?

LinkedIn Social media
Źródło:



Jeśli zależy Ci na budowaniu kanału na LinkedIn, to po prostu nie możesz pominąć tych wskazówek. Richard van der Blom zaprezentował świetną infografikę, która wyjaśnia jak działa algorytm LinkedIn i co należy robić, jeśli chcesz stworzyć w tym serwisie popularny profil.

A oto kilka wskazówek z tej infografiki (sama infografika poniżej):

• Zamieszczenie posta nie wystarczy - pielęgnuj swój post po jego opublikowaniu i angażuj się w inne posty:
➡ Angażuj się przynajmniej w 3 posty z Twojej sieci kontaktów (+20% do Twoich zasięgów)
➡ Odpowiadaj na komentarze najdalej w ciągu godziny (+20% do Twoich zasięgów)

• Nie komentuj jako pierwszy swojego posta - to spowolni Twój wzrost

• Krótkie komentarze mają o połowę mniejszy wpływ na wzrost niż takie, które mają minimum 12 słów

• Każdy komentarz, który dostaniesz, zwiększy zasięg Twojego postu:
➡ o 4% w Twojej sieci kontaktów
➡ o 3% w sieci kontaktów osoby, która skomentowała

• Staraj się nie edytować swojego posta więcej niż dwa razy (wcześniej LinkedIn karał zmniejszeniem zasięgów za edycję posta w ciągu 10 minut od jego zamieszczenia)

• Zamieszczaj selfies:
➡ 3 razy większe zaangażowanie
➡ do 2,5 razy większy zasięg

• Możesz wpływać na swój kanał:
➡ LinkedIn analizuje jakie treści "konsumujesz" i pokazuje Ci więcej treści z tej dziedziny
➡ Skomentowanie posta zwiększa szanse na zobaczenie kolejnego posta tego autora o 70% (a jeśli się nim podzielisz to nawet o 80%)
➡ Polubienie posta zwiększa szanse na zobaczenie kolejnego posta tego autora o 30%
➡ Będziesz widział wszystkie nowe posty Twoich nowych kontaktów przez pierwsze dwa tygodnie

• Regularność jest najważniejsza
➡ Jeśli zamieszczałeś posty regularnie (minimum 2 razy w tygodniu) i zaprzestaniesz zamieszczania nowych postów przez ponad miesiąc, to pierwsze 4-5 Twoich postów będzie miało o około 30% mniejszy zasięg niż wcześniejsze posty

• Używaj więcej niż 3 i mniej niż 10 hashtagów

• Stwórz swój osobisty hashtag (to wciąż ma duże znaczenie)

• Używaj tagów mądrze
➡ Każda otagowana osoba lub firma, która nie zareaguje na Twój post, spowalnia jego wzrost

• Staraj się zamieszczać posty liczące od 1200 do 1600 znaków

LinkedIn infografika