logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Tytuł maila

Jak testować tytuł maila?

Copywriting Konwersja Newsletter
Źródło:



Chyba nie muszę Cię za bardzo przekonywać do tego, że o tym czy Twój odbiorca otworzy maila od Ciebie, decyduje w głównej mierze tytuł tego maila. Tytuł jest bowiem pierwszą rzeczą, którą widzi adresat. I najczęściej na jego podstawie decyduje czy tego maila otworzyć czy nie.

Oczywiście tak naprawdę to nikt nie wie, jaki tytuł maila jest najlepszy. Jedynym sposobem, żeby się o tym dowiedzieć są testy A/B.

Testy A/B w największym skrócie polegają na tym (w tym naszym przypadku), że wysyłasz tą samą treść maila, ale z różnymi tytułami, do swoich odbiorców. Tytuł, który wygenerował największą liczbę otwarć maili (ma najlepszy wskaźnik open rate) jest zwycięzcą. Warto przetestować 2-4 różnych tytułów, żeby zebrać wiarygodne dane.

I teraz najważniejsza rzecz. Testy A/B wysyłamy do najmniej zaangażowanych użytkowników. Jeśli dany temat maila sprawdził się u nich, to tym bardziej sprawdzi się w przypadku tych bardziej zaangażowanych użytkownikach. Zatem zobacz z jakim tytułem mail był najczęściej otwierany (który temat działa najlepiej), a następnie wyślij go do reszty osób na Twojej liście.

Oczywiście, żeby zastosować wspomnianą taktykę zwiększania wskaźnika otwarć, musisz podzielić odbiorców według zaangażowania. Na szczęście większość programów do mailingów pozwala segmentować użytkowników.