Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'6 kreacji reklamowych, które poprawią Twój współczynnik klikalności
Źródło:
Poznaj 6 kreatywnych pomysłów na reklamy, które okazały się skuteczne w zachęcaniu odbiorców do zaangażowania, klikania i konwersji. Oto one:
1. Statystyki
Statystyki w reklamach dają klientom logiczny powód do zakupu Twojego produktu. Konkretna liczba podnosi bowiem wiarygodność - nie tylko stwierdzasz coś, ale za pomocą konkretnej liczby możesz to udowodnić.
Przykład 1: Liquid IV zapewnia 2 razy szybsze nawodnienie niż sama woda
Przykład 2: Graza jest jak olej z gwiazdką Michelin, który kosztuje tylko 15 dolarów.
2. Odwołaj się do swoich odbiorców
Jaki jest niezawodny sposób na zwrócenie czyjejś uwagi? To wywołanie czyjegoś imienia. Wywoływanie docelowych odbiorców to świetny haczyk, o którym rzadko się mówi.
Przykład 1: Twoja żona jest gorąca. Kup jej najfajniejszą pościel w Kanadzie.
Przykład 2: Tylko dla outsiderów!
3. My kontra oni
Porównywanie i kontrastowanie największych konkurentów może pomóc odbiorcom zrozumieć wartość Twoich produktów.
Jeśli masz swoją JEDNĄ rzecz, z którą Twój konkurent nie może konkurować - pokaż ją.
Przykład 1: W pierwszej reklamie firma Italic nie robi listy porównań funkcji. Zamiast tego porównują tylko cenę, która jest o połowę niższa niż u konkurencji.
Przykład 2: W reklamie napoju firma Olipop pokazuje o ile zdrowszy jest ich napój w porównaniu do konkurencji (np. o ile cukrów, węglowodanów i kalorii jest mniej niż w napoju konkurencji).
4. Wzmianki prasowe
Wzmianki w prasie o Twoim produkcie są dla Ciebie żyłą złota, dlatego warto je pokazywać na swojej stronie internetowej i w swoich reklamach. Możesz to robić za pomocą zrzutów z ekranu (screenshot). Warto czasami zmienić układ i kolejność takich zrzutów, aby pokazać wszystko na czym Ci zależy.
Przykład 1: Zrzut ekranu pokazuje zdobycie nagrody 'Byrdie Best Beauty Award', co jest przekonującym dowodem społecznym, że produkt firmy Glossier jest wysokiej jakości.
Przykład 2: W reklamie Caraway pokazany jest cytat z magazynu Cosmopolitan. Tyle, że wygląda on na dużo mniej autentyczny niż wcześniejszy przykład produktu Glossiera. Nie ma tutaj bowiem dowodu społecznego.
5. Przywołanie funkcji
Przywołanie funkcji to jasny i zwięzły sposób na pokazanie zalet produktu bez użycia dużej ilości słów. Ludzie już na pierwszy rzut oka mogą zobaczyć czy któraś z korzyści jest dla nich istotna.
Przykład: W reklamie Brightland zastosowano kombinację technik: zamieszczono zrzut ekranu z prasy oraz właśnie przywołanie funkcji (wymieniono cechy produktu).
6. "Dymek" odpowiedzi w stylu TikToka
Taki "dymek" z pytaniem w środku coś w stylu TikToka, to świetny pomysł na przyciągnięcie uwagi. W ciągu pierwszych kilku sekund użytkownicy rozumieją, o czym to jest. Użytkownik czuje też, że jest to treść organiczna, ponieważ odpowiadasz na pytanie prawdziwego użytkownika.
Przykład: The Ridge zadaje użytkownikom pytanie, o to w jaki sposób wybierali swoje obrączki. Następnie wplatają swój produkt w tą opowiadaną historię.