logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kup jednym kliknięciem

Wprowadź przycisk zakupu jednym kliknięciem, aby zwiększyć sprzedaż bez zwiększania zwrotów

E-commerce Strona internetowa Wskazówka
Źródło:



Prawie 70% produktów umieszczanych w koszykach online jest porzucanych i nigdy nie kupowanych (według badania Baymard Institute z 2022 roku). A głównym powodem dlaczego się tak dzieje jest długi i skomplikowany proces płatności.

Co się więc stanie jeśli uprościsz ten proces płatności do maksimum? Oto efekty, według badań naukowych przeprowadzonych przez Cornell i Amazon.

Rekomendacja

Zamiast standardowego przycisku "Dodaj do koszyka" warto używać przycisku "Kup teraz" umożliwiającego zakup jednym kliknięciem. Przyciski te pozwalają klientom zamówić produkt bez konieczności ponownego wprowadzania informacji rozliczeniowych i wysyłkowych lub odwiedzania strony kasy.

Okazuje się, że przy wprowadzeniu tej zmiany ludzie będą wydawać więcej w Twoim sklepie internetowym, kupować więcej produktów i spędzać więcej czasu w Twoim sklepie internetowym, odwiedzając więcej stron podczas każdej wizyty.

Dodatkowa wskazówka: Możesz także zwiększyć całkowitą sprzedaż o kolejne 28%, dodając opcje ilości do różnych przycisków wezwania do działania (CTA), takich jak "Kup 1" lub "Kup 2".

Wnioski

• Przyciski zakupu jednym kliknięciem zwiększają liczbę kupowanych przedmiotów, miesięczne wydatki, liczbę odwiedzin strony internetowej oraz czas spędzony na stronie.
• W sklepach internetowych, gdzie wprowadzono przycisk zakupu jednym kliknięciem okazało się, że klienci:
- wydali średnio o 28,5% więcej (5,7 dolarów miesięcznie)
- złożyli o 43% więcej zamówień i kupili o 36% więcej produktów
- złożyli o 32 wizyty więcej na stronie i spędzili na niej 245 minut więcej.
• Zakupy jednym kliknięciem nie zmniejszyły sprzedaży offline ani nie zwiększyły liczby zwrotów produktów.

Dlaczego to działa?
• Zakupy za pomocą jednego kliknięcia oszczędzają nam konieczność przechodzenia przez kasę i ponownego wprowadzania informacji przy każdym zakupie, co poprawia nasze wrażenia z korzystania z witryny i sprawia, że jesteśmy bardziej zaangażowani.
• Kiedy poruszamy się po stronach finalizacji zakupów (kasa), możemy doświadczać różnych emocji. Czasami są one pozytywne (np. oczekiwanie, szczęście), ale często są negatywne (np. frustracja, złość). Wpływają one na to, jak bardzo czujemy się usatysfakcjonowani i jak bardzo angażujemy się w działania firmy.

W jaki sposób zaimplementować to na stronie sklepu?
• Dodaj opcję zakupu jednym kliknięciem na stronach produktów. Może to być przycisk taki jak "Kup teraz" lub "Kup jednym kliknięciem". Upewnij się, że jest to dla klienta jasne, iż jest to zakup jednym kliknięciem. Dla pewności możesz wyświetlić adres dostawy klienta w pobliżu przycisku.
• Gdy klienci kupują od Ciebie po raz pierwszy, zachęć ich do utworzenia konta i zapisania swoich danych.
• Przy następnej wizycie, zakładając, że są klient jest zalogowany (jeśli nie - uprość maksymalnie sposób logowania), będzie on mógł dokonać zakupu za pomocą przycisku jednego kliknięcia.
• Możesz to jeszcze bardziej zoptymalizować, integrując się z innymi rozwiązaniami płatniczymi, takimi jak Apple Pay, Google Pay lub Paypal. Dzięki temu klienci nie muszą zapisywać informacji o karcie kredytowej, co zwiększa prawdopodobieństwo, że utworzą konto i aktywują zakup jednym kliknięciem.