logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Drabina świadomości produktu

Drabina świadomości produktu

Klient Lejek sprzedażowy Oferta
Źródło:



Wyobraź sobie taką sytuację. Jest mega gorący dzień, żar leje się z nieba, a Ty chcesz ochłodzić się kupując sobie lody. Zbliżasz się do cukierni, gdzie sprzedają Twoje ulubione lody i nagle ktoś klepie Cię w ramię. Odwracasz się i widzisz obcą Ci osobę, która klęczy na jednym kolanie i pyta Cię czy się z nią ożenisz.

Zastanawiasz się czy to jakiś żart. Szukasz gdzieś ukrytej kamery albo rozglądasz się za policją. Ogólnie jest to dla Ciebie bardzo stresująca sytuacja. I nie ważne jak wygląda osoba, która klęczy przed Tobą. Chcesz jak najszybciej zakończyć ten cały cyrk. Oczywiście o żadnym ślubie mowy być nie może.

To dlaczego robisz tak w biznesie?

Dlaczego tworzymy kampanie reklamowe i wysyłamy je do przypadkowych osób? Dlaczego prosimy ludzi o dołączenie do naszego newslettera w ciągu kilku sekund od wejścia na naszą stronę?

Oczywiście prawie każdy będzie uważał, że jest to bardzo złe doświadczenie. A Ty nie chcesz, aby pierwszy kontakt z Tobą lub Twoją marką był złym doświadczeniem.

Dlatego w świecie stale rosnącej personalizacji musimy mówić do ludzi dokładnie tam, gdzie znajdują się na drabinie świadomości produktu.

A oto jak wygląda taka drabina świadomości produktu od jej samej góry:
1. Ludzie są zmotywowani oraz wierzą, że Twój produkt/rozwiązanie jest dla nich najlepszy.
2. Ludzie są zmotywowani, aby rozwiązać swój problem, ale nie wiedzą, które rozwiązanie będzie dla nich najlepsze.
3. Ludzie są świadomi, że istnieje rozwiązanie, ale nie są wystarczająco zmotywowani, aby rozwiązać swój problem.
4. Ludzie doświadczają problemu, ale nie wiedzą, że istnieje odpowiednie rozwiązanie dla tego problemu.
5. Ludzie nie doświadczają problemu, który rozwiązuje Twój produkt.

Im wyżej na drabinie ktoś się znajduje, tym mniej trzeba go przekonywać i edukować, aby przekształcić go w klienta.

Wracając do naszego przykładu z lodami i oświadczającą się osobą. Byłeś wtedy na poziomie 2 lub 3. Wiesz czym jest małżeństwo, ale nie jesteś pewien czy ta instytucja jest dla Ciebie lub nie jesteś pewien, czy ta osoba jest tą odpowiednią do małżeństwa.

Tak czy inaczej, będziesz potrzebować przekonywania. I to dużo. Bo ludzie, którzy biorą ślub są na poziomie 1 tej drabiny.

W jaki sposób używać drabiny świadomości produktu? Jakie działania marketingowe podejmować na każdym z tych poziomów. O tym przeczytasz w tym artykule.