logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pomysł na biznes

Jak szybko sprawdzić pomysł na biznes?

Pomysł na biznes Produkt Rynek
Źródło:



Załóżmy, że masz jakiś pomysł na biznes. Nieważne jaki - czy to produkt, usługa albo w ogóle coś rewolucyjnego.

Jak go przetestować? Tak szybko, bez żadnych skomplikowanych strategii i taktyk. Oto co powinieneś zrobić:

Krok 1: Znalezienie idealnego klienta

Zastanów się kto mógłby ten Twój produkt/usługę kupić od Ciebie. Nie chodzi tutaj o żaden opis grupy potencjalnych klientów. Masz znaleźć konkretną osobę zainteresowaną. Taką z którą możesz pogadać lub napisać do niej już dzisiaj.

Nie możesz znaleźć takiej osoby: porzuć ten pomysł na biznes.
Znasz taką osobę: przejdź do kroku numer 2.

O co tu chodzi? Jeśli nie wiesz gdzie jest Twój klient, to będzie Ci trudno taki biznes zrobić (czytaj: sprzedawać - bo to w biznesie jest najważniejsze). Dlatego szukaj biznesu, gdzie masz dostęp do klientów. Mogą to być ludzie z Twojej pracy, znajomi z Facebooka, sąsiedzi, koledzy z drużyny piłkarskiej itd.

Krok 2: Porozmawiaj z tą zainteresowaną osobą

Zadaj pytanie w stylu: "Hej. Robię teraz taki produkt/tworzę taką usługę. Kupisz to ode mnie?"

Jeśli odpowiedź brzmi NIE: idziesz do innej osoby i zadajesz to samo pytanie.
Jeśli odpowiedź brzmi TAK: to też idziesz do kolejnej osoby z tym samym pytaniem.

Chodzi o to, żeby tak podpytać przynajmniej 10 osób, które wydają Ci się, że mogą być zainteresowane Twoim produktem/usługą. Jeśli znajdziesz wśród tych 10 osób 6-7, które powiedziały TAK, to masz dobry pomysł na biznes. Jeśli zdecydowana większość osób mówi NIE, to porzuć ten pomysł lub zmodyfikuj go.

Dużo lepszą metodą jest zapłata. Jeśli udałoby Ci się sprzedać czyli uzyskać zapłatę (przelew, gotówka) od tych osób, to do weryfikacji pomysłu wystarczą Ci 2-3 płacące osoby z tych 10 (pamiętaj, że część osób powie TAK bo Cię zna i nie chce urazić Twoich uczuć, co wcale nie oznacza, że później kupią od Ciebie).

Podsumowując. Jeśli nie wiesz, gdzie szukać klientów i nie masz do nich dostępu - to Twój biznes będzie koszmarem. Jeśli ludzie ciągle mówią NIE - to tak samo. Natomiast jeśli tylko powiesz o swoim pomyśle i ludzie mówią TAK - to taki biznes będzie dla Ciebie przyjemnością.