logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Mail vs social media

Dlaczego lepiej inwestować w budowanie listy mailowej niż w social media?

Email marketing
Źródło:



Wiele osób koncentruje się na prowadzeniu mediów społecznościowych zapominając o budowaniu własnej listy mailingowej. Zapominają bowiem o tym, że subskrybenci Twojego newslettera są dużo cenniejsi niż obserwujący Cię w social mediach.

Pamiętaj, że lista mailingowa to Twoja własność. Zgoła odmiennie jest w mediach społecznościowych, gdzie nie masz żadnych praw do ani wpływu na obserwujących Cię użytkowników. Twój profil w mediach społecznościowych może być z dnia na dzień zablokowany, Twoje zasięgi bardzo mocno ograniczone, a jeśli dany serwis społecznościowy zniknie z sieci, to zostaniesz z niczym.

Gdy masz własną listę mailową działasz niezależnie od okoliczności.

A oto kilka statystyk, które potwierdzają, że bardziej opłaca się skupić na budowaniu listy subskrybentów niż popularnego profilu w mediach społecznościowych:

Liczba kont
• Średnia liczba zakładanych profili to: 8,4 kont w social mediach na osobę i tylko 1,75 kont mailowych na osobę (a większość osób ma konto prywatne i służbowe)
• Większa liczba kont to większe rozproszenie użytkownika - spędza wtedy mniej czasu nad Twoimi treściami

Spędzany czas
• W social mediach użytkownicy spędzają średnio 35 minut dziennie:
-33 minuty na Facebooku
-31 minut na TikToku
-31 minut na Twitterze
-29 minut na Instagramie
-28 minut na Snapchat
• Czas spędzany na przeglądaniu wiadomości na skrzynkach pocztowych dziennie to:
-3 godziny w pracy
-2 godziny prywatnie
• Ludzie spędzają średnio 10 razy więcej czasu w mailach, niż w social mediach

Ruch organiczny
• Twój post na Facebooku zobaczy jedynie 5,2% osób Cię obserwujących. To znaczy, że tylko 1 na 20 osób, które chcesz czytać Twoje posty zobaczy Twoją treść.
• Średnia otwieralność maili to 21,3%.

Kliknięcia
• Średnia ilość kliknięć w link (CTR) w mediach społecznościowych wynosi:
-Twitter: 1.55%
-Facebook: 0.9%
-Instagram: 0.88%
• CTR w mailach: 10,29% czyli 10 razy więcej niż w mediach społecznościowych

Fani i obserwujący w mediach społecznościowych to fajna rzecz. Ale dużo fajniejsi są subskrybenci, którzy udostępniają swoje adresy e-mail. Statystyki pokazują, że prawdopodobieństwo trafnego połączenia z Twoim contentem jest 10 razy wyższe w przypadku odbiorcy newslettera, niż obserwującego w social mediach.