logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zimny mail

Jak napisać dobry zimny e-mail?

Copywriting Email marketing Pisanie
Źródło:



Zanim Ci powiem jak napisać zimny e-mail, to dwa słowa wyjaśnienia odnośnie tego czym ten zimny e-mail jest.

Cold mailing czyli zimny e-mail to spersonalizowany mail wysyłany do dużej grupy odbiorców, który ma sprawiać wrażenie, że nadawca zna odbiorcę. Cold mail wysyłany jest zazwyczaj do odbiorcy bez uprzedniego kontaktu. Najczęściej cold mailing wykorzystywany jest do pozyskiwania nowych klientów.

Większość zimnych maili jest tragicznie zła.

Dobry zimny e-mail posiada następujące cechy:

Zwięzłość
Jeśli ktoś zobaczy w mailu ścianę tekstu, to możesz być pewny, że go usunie (w najlepszym razie zarchiwizuje). Nie przekraczaj 80-120 słów i 5-7 zdań. Jeśli masz trudności z edycją, aby go skrócić, użyj ChatGPT lub Notion AI.‍

Ukierunkowany
Zrób rozeznanie i upewnij się, że wysyłasz maile do właściwych osób.‍ Jeśli wiesz, że ktoś szuka rozwiązania jakiegoś problemu, a Twój produkt/usługa ten problem rozwiązuje, to rosną znacząco Twoje szanse na odpowiedź.

Osobisty
Bądź nieformalny i otwarty. Nie bądź sztywny ani oficjalny.‍

Autentyczny
Możesz trochę schlebiać odbiorcom, ale nie przesadzaj. Nie pisz, że jesteś "zachwycony ich pracą", jeśli jej nie czytałeś. Powinieneś być w stanie poprzeć wszystko o czym mówisz (piszesz).

Skoncentrowany
Trzymaj się tylko jednego celu. Czy jest to rozmowa? Polecenie? Demo? Zdefiniuj swój cel przed wysłaniem wiadomości e-mail. Będzie to miało wpływ na Twoje CTA.‍

Oryginalny
Wyróżnij się. Unikaj frazesów typu "mam nadzieję, że ten e-mail jest dla Ciebie pomocny" lub "szybkie pytanie"‍.

Przejrzysty
Nie dodawaj niczego, czego czytelnik mógłby nie zrozumieć. Zakładaj, że nie wie on nic o Twojej firmie, chyba że wiesz, że jest inaczej. Nie dołączaj referencji, których Twój odbiorca może nie zrozumieć. Bądź precyzyjny.

Zastosuj te 7 rzeczy, a drastycznie zwiększysz wskaźnik odpowiedzi na Twoje maile.

Aby pisanie było jeszcze łatwiejsze, możesz użyć ChatGPT lub Notion AI jako pomoc w pisaniu tekstów. Napisz, że chcesz, aby Twój e-mail był krótszy, bardziej swobodny i nie zawierał żargonu.