Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Dużo łatwiej jest zapobiegać błędom niż kopiować sukcesy innych.
Błąd to coś, na czym można się uczyć. Poznaj więc 5 największych błędów popełnionych przez najlepszych marketerów, które zebrał Alex z Marketing Examined:
Błąd #1: Zbyt wiele platform. Zbyt mało zasobów. Za wcześnie.
Skup się wyłącznie na skalowaniu jednego kanału. Dywersyfikacja kanałów pomaga na dłuższą metę, gdy zespół ma odpowiednie zasoby, ale nie popełniaj błędu zbyt wczesnej dywersyfikacji.
Rozwiązanie: Ustal okres testowy, określ kilka kanałów do przetestowania, ustaw docelowy wskaźnik KPI dla każdej platformy, a następnie pod koniec okresu "testowego" oceń, która platforma działała najlepiej. Później skaluj, aż przebijesz sufit.
Błąd #2: Brak interakcji z odbiorcami w mediach społecznościowych
Zauważysz wzrost wydajności, jeśli każdego dnia będziesz spędzać więcej czasu na interakcji z odbiorcami. Należy angażować nie tylko własnych obserwujących, ale także inne konta w swojej społeczności i inne konta marek w swojej branży.
Rozwiązanie: Twoja strategia treści społecznościowych powinna być podzielona na dwie części: bycie w społeczności i tworzenie mediów. Bądź w społeczności, aby łączyć się ze społecznością i twórz dla społeczności, aby społeczność łączyła się z Tobą.
Błąd #3: Traktowanie marketingu SMS jak marketingu e-mailowego
SMS to dwukierunkowy kanał konwersacji. Nie ma więc sensu kopiować treści i strategii z e-mail marketingu i przenoszenia ich do marketingu opartego na SMSach.
Rozwiązanie: Zapomnij o strategii e-mailowej. Stwórz strategię SMS od podstaw. Ponieważ Twoje "testowe kampanie SMS" powinny wyglądać jak SMS od przyjaciela. Jeśli tak nie jest, robisz to źle.
Błąd #4: Brak motywu treści na TikToku
Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z TikToka, algorytm serwisu wykorzystuje Twoją pierwszą partię postów, aby zrozumieć, z jakimi treściami będzie związane Twoje konto. Musisz więc przemyśleć to, co publikujesz, aby mieć jasny motyw, który TikTok zrozumie i pokaże Twoje posty odpowiednim odbiorcom.
Rozwiązanie: Wybierz motyw i użyj pierwszej partii zamieszczanych przez Ciebie filmów jako treści "szkolenia algorytmu". Te posty powinny informować algorytm TikToka, o czym tworzysz treści, aby TikTok mógł je dostarczać odpowiednim osobom.
Błąd #5: Skalowanie budżetu reklamowego bez skalowania produkcji kreatywnej
Produkcja kreatywna powinna być określona przez budżet reklamowy. Jeśli zwiększasz wydatki reklamowe, powinieneś również zwiększać ilość kreacji.
Rozwiązanie: Wysiłki zmierzające do skalowania budżetów reklamowych powinny współgrać ze skalowaniem produkcji kreatywnej. Jeśli nie masz budżetu na skalowanie produkcji kreatywnej, skaluj swoje wysiłki testowe, abyś mógł wybrać wyraźnych zwycięzców przed skalowaniem produkcji kreatywnej.