logo

Marketing: wskazówki i strategie

Praktyczne porady i strategie marketingowe, które łatwo wdrożysz w swoim biznesie.

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Wybór

Daj ludziom prawo wyboru i zwiększ szansę na "tak"

Copywriting Pisanie Taktyki marketingowe
Źródło:



Ta taktyka może dwukrotnie zwiększyć prawdopodobieństwo, że ktoś powie "tak" na twoje prośby.

I jest mega prosta. Na końcu prośby wystarczy dodać:

"…ale możesz zaakceptować lub odmówić"

Badania wykazały, że dodanie tych słów może znacznie zwiększyć szanse na "tak".

Na przykład w jednym z badań nieznajomi zostali poproszeni o przekazanie komuś pieniędzy na bilet autobusowy. Nieznajomi dawali dwukrotnie większe kwoty, gdy te słowa były częścią prośby.

Dlaczego mają one tak duże znaczenie? Nienawidzimy, gdy mówi się nam, co mamy robić. Lubimy natomiast czuć się rozumiani, szanowani i mieć kontrolę.

Paradoksalnie, uznanie prawa danej osoby do wyboru jest wystarczającym bodźcem, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że zrobi to, co chcesz.

Daj więc ludziom wybór, używając powyższego wyrażenia lub jego mniej formalnej odmiany. Możesz to zrobić dodając:
"Ale to zależy wyłącznie od ciebie"
"To twój wybór"
"Weź lub zostaw"