logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Instagram

Jak dojść do 0,5 miliona obserwujących na Instagramie?

Facebook / Instagram
Źródło:



Roberto Nickson, osobowość Twittera i influencer Metaverse, niedawno powiększył swoje osobiste konto na Instagramie do 150 000 obserwujących, a konta jego dwóch firm do łącznie 350 000 obserwujących. W jaki sposób zdobył pół miliona obserwujących w zaledwie 4 miesiące? Wykorzystał spostrzeżenia dyrektora generalnego Instagrama.

Adam Mosseri, dyrektor generalny Instagrama, niedawno wyjaśnił dokładnie, w jaki sposób działa algorytm Instragrama. Oto jego spostrzeżenia, które możesz wykorzystać do błyskawicznego rozwinięcia swojego konta na Instagramie:

Instagram Stories

Twoje historie będą traktowane priorytetowo w kanałach obserwujących, jeśli będzie istniało duże prawdopodobieństwo, że ta Twoja historia zostanie otwarta, a obserwujący będą na nią reagować i odpowiadać.

A oto sygnały, których algorytm Instagrama przeszukuje najczęściej podczas szacowanie wspomnianego prawdopodobieństwa:
• Twoje historyczne dane dotyczące wyświetleń
• Dane dotyczące zaangażowania i odpowiedzi na historię (bezpośrednie wiadomości do Ciebie jako autora historii)

Zasadniczo, im bardziej prawdopodobne jest, że ktoś kliknie Twoje zdjęcie profilowe u góry swojego kanału Instagrama, odpowie i skomentuje, tym bardziej prawdopodobne jest, że Instagram nada wysoki priorytet Twoim relacjom na Instagram Stories.

Feed Instragrama

Feed to cały Twój wizualny materiał , którym karmisz swoich odbiorców. Jest to Twoja wizualna szachownica zdjęć i filmów, którą widzisz po wejściu na swój profil.

Adam Mosseri powiedział, że w momencie, gdy ktoś otwiera aplikację, celem Instagrama jest zapoznanie tego użytkownika z tym, co najlepsze na Instagramie od ostatniego otwarcia aplikacji przez tego użytkownika.

Tak więc dla każdego postu na platformie, Instagram przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że skomentujesz, polubisz, udostępnisz, dodasz do swojego profilu i spędzisz czas na przeglądaniu posta.

Instagram bada tu następujące sygnały:
• Twoja historia interakcji z postami tego użytkownika
• Kontekst samego postu (np. jeśli użytkownicy zawsze angażują się w zdjęcia samochodów, a Ty właśnie opublikowałeś zdjęcie samochodu)
• Informacje o plakacie

Rolki Instagrama

Według dyrektora generalnego Instagrama, celem nr 1 dla rolek jest rozrywka i obecnie priorytetowo traktują filmy z kont, których nie obserwujesz. Rolki to obecnie NAJWIĘKSZA szansa na rozwój profilu.

Algorytm dla rolek działa nieco inaczej. Oto co sprawdza:
• Sprawdza, z jakim rodzajem rolek najczęściej wchodzisz w interakcję
• Sprawdza jaka grupa innych osób wchodzi w interakcję z tą samą treścią
• Sprawdza z jakimi innymi treściami wchodzą w interakcję osoby, które lubią treści, które Ty lubisz, a które to treści są różne od tego, co zwykle oglądasz

Następnie algorytm szacuje prawdopodobieństwo następujących rzeczy:
• Oglądnięcia przez Ciebie całej rolki
• Udostępnienia rolki innym użytkownikom
• Sprawdzenia pliku audio rolki w poszukiwaniu innych filmów, w których wykorzystano ten sam plik audio

Podsumowanie

• Najważniejszą rzeczą, jaką powinieneś robić z historiami (Instagram stories), jest zachęcanie ludzi do ich udostępniania i odpowiadania na nie, aby Instragram udostępniał Twoją historię częściej.
• Najważniejszą rzeczą, którą powinieneś robić w przypadku postów w kanale (feed), jest optymalizacja treści pod kątem maksymalnej liczby komentarzy, udostępnień i polubień.
• Najważniejszą rzeczą, którą powinieneś robić w przypadku rolek, to tworzenie filmów, które zachęcają ludzi do oglądania ich do końca, i które są podobne do innych treści na platformie, ale przy tym są wyjątkowe i oryginalne.