Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jakiś czas temu natknąłem się na sprytną taktykę marketingową, która wykorzystywała strach przed przed przegapieniem okazji czyli tak zwane FOMO (Fear of Missing Out). Taktyka jest naprawdę prosta i świetnie nadaje się do wykorzystania w e-mail marketingu.
Na czym ta taktyka polega?
Z tego co pamiętam sprzedawano tam dostęp do jakiegoś płatnego wydarzenia (np. webinaru). Cena tego produktu wynosiła 5 dolarów. Ale to była cena tylko dla pierwszych 50 osób, które kupowały. Następnie cena była podnoszona o 5 dolarów. I produkt znów był sprzedawany, tym razem w cenie 10 dolarów, dla kolejnych 50 pierwszych osób. Po wyczerpaniu tej puli znów podnoszono cenę o 5 dolarów dla kolejnych pierwszych 50 chętnych. I tak dalej, i tak dalej.
Sprzedaż kończyła się w dniu startu wydarzenia, a cena rosła aż do wyczerpania miejsc.
W całej tej strategii chodziło o to, żeby "popychać" ludzi do akcji (zakupu), bo w innym wypadku, ktoś inny zajmie ich miejsce i kupi taniej.
W tej strategii można też w pewien sposób nagradzać najwierniejszych klientów i fanów (osoby regularnie czytające Twojego newslettera) np.
• W pierwszej kolejności wysyłasz informację o sprzedaży do klientów
• Po godzinie od zakończenia wysyłki do klientów wysyłasz tą samą informację do osób, które regularnie czytają Twój newsletter czyli do fanów (np. do tych co przeczytali 80% wiadomości od Ciebie)
• Po następnych dwóch godzinach o zakończenia wysyłki do fanów, wysyłasz tą samą wiadomość wszystkim osobom na Twojej liście mailingowej