Marketing: wskazówki i strategie
Praktyczne porady i strategie marketingowe, które łatwo wdrożysz w swoim biznesie.
Jakiś czas temu natknąłem się na sprytną taktykę marketingową, która wykorzystywała strach przed przed przegapieniem okazji czyli tak zwane FOMO (Fear of Missing Out). Taktyka jest naprawdę prosta i świetnie nadaje się do wykorzystania w e-mail marketingu.
Na czym ta taktyka polega?
Z tego co pamiętam sprzedawano tam dostęp do jakiegoś płatnego wydarzenia (np. webinaru). Cena tego produktu wynosiła 5 dolarów. Ale to była cena tylko dla pierwszych 50 osób, które kupowały. Następnie cena była podnoszona o 5 dolarów. I produkt znów był sprzedawany, tym razem w cenie 10 dolarów, dla kolejnych 50 pierwszych osób. Po wyczerpaniu tej puli znów podnoszono cenę o 5 dolarów dla kolejnych pierwszych 50 chętnych. I tak dalej, i tak dalej.
Sprzedaż kończyła się w dniu startu wydarzenia, a cena rosła aż do wyczerpania miejsc.
W całej tej strategii chodziło o to, żeby "popychać" ludzi do akcji (zakupu), bo w innym wypadku, ktoś inny zajmie ich miejsce i kupi taniej.
W tej strategii można też w pewien sposób nagradzać najwierniejszych klientów i fanów (osoby regularnie czytające Twojego newslettera) np.
• W pierwszej kolejności wysyłasz informację o sprzedaży do klientów
• Po godzinie od zakończenia wysyłki do klientów wysyłasz tą samą informację do osób, które regularnie czytają Twój newsletter czyli do fanów (np. do tych co przeczytali 80% wiadomości od Ciebie)
• Po następnych dwóch godzinach o zakończenia wysyłki do fanów, wysyłasz tą samą wiadomość wszystkim osobom na Twojej liście mailingowej