logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Znikające treści

Znikające treści lepiej zapadają w pamięć

Content Marketing Social media
Źródło:



Znikające treści. Snapchat był tutaj pionierem. Facebook uczynił go głównym nurtem. Snapy lub Stories są zwykle dostępne tylko przez 24 godziny. Następnie te treści znikają.

Co się stanie, jeśli Twoja treść, lub reklama, jest w jednym z tych "znikających" formatów, w porównaniu do "tradycyjnego" - wiecznego - fragmentu treści? Czy istnieją korzyści dla reklam w tych formatach?

Oto, co odkryli naukowcy z Wharton i Bocconi University.

Ludzie oglądają znikające treści dłużej i z większą uwagą

Rekomendacja

Wykorzystuj "znikające treści" w kanałach mediów społecznościowych takich jak Instagram, Snapchat czy Facebook Stories.

Twoje organiczne treści (lub reklamy) będą bardziej skuteczne. Ludzie zwrócą na nie większą uwagę, lepiej je zapamiętają i bardziej polubią.

Wnioski

• Ludzie zwracają większą uwagę podczas oglądania treści, które można zobaczyć tylko raz. W porównaniu z treściami, które można obejrzeć ponownie, oglądają je dłużej i mają o nich lepsze zdanie.

• W ramach przeprowadzonych serii eksperymentów okazało się, że:
➡ Ludzie zapamiętali o 9% więcej składników z przepisu prezentowanego w formie wideo.
➡ Ludzie oglądali reklamę wideo na Facebooku średnio o 25% dłużej (5 sekund vs 4 sekundy), gdy była ona w formacie znikającej historii (w porównaniu do zwykłego posta).
➡ Ludzie skupiali wzrok o 5,76% bardziej na kluczowych obszarach tabeli porównawczej planu telefonii komórkowej, gdy powiedziano im, że mogą ją zobaczyć tylko raz.

• Efekt ten jest słabszy, gdy treść zawiera tylko niewielką ilość informacji, ponieważ mniej informacji wymaga mniejszej uwagi do przetworzenia.

Dlaczego to działa?

• Kiedy oglądamy coś, co można zobaczyć tylko raz, martwimy się, że przegapimy niektóre informacje. Jest bowiem tylko jedna szansa, aby to zrozumieć i zabrać wszelkie istotne informacje, których potrzebujemy.

• To ograniczenie możliwości ponownego obejrzenia treści sprawia, że skupiamy się na niej bardziej.

• I tak jak jesteśmy skłonni zapłacić więcej za produkty z limitowanej edycji, ponieważ są one rzadkie, tak samo jesteśmy skłonni zwrócić większą uwagę na treści, które możemy zobaczyć tylko raz, ponieważ nasza szansa na ich obejrzenie jest również ograniczona.