logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kotwiczenie

Precyzyjne liczby a efekt kotwiczenia

Copywriting Strategia Wskazówka
Źródło:



Pierwsza liczba, którą widzimy, staje się naszym punktem odniesienia dla przyszłych liczb - znana jako błąd zakotwiczenia.

Na przykład, jeśli ktoś mówi Ci, że jego koszt jego usługi zaczyna się od 5 tysięcy złotych wzwyż, to jesteś zaktowniczony na licznie 5000. Jeśli ta sama osoba następnie poda Ci już konkretną wycenę swojej usługi i będzie ona wynosiła 25 tysięcy złotych, to doznasz szoku cenowego. I nieważne, że w tej droższej usłudze zostanie zaoferowana Ci dużo większa wartość niż w usłudze za 5 tysięcy złotych.

Ten efekt zakotwiczenia możesz wykorzystać do zwiększania sprzedaży. Tak właśnie zrobił Snickers (popularne batony czekoladowe z orzeszkami), który dzięki zakotwiczeniu zwiększył sprzedaż aż o 38%:

Snickers

W pierwotnej wersji reklamy ("Buy them for your freezer / Kup jej do swojej zamrażarki") zastąpiono słowo "them / je" liczbą 18. Podając tę liczbę, Snickers sugerował, że 18 batonów to typowa ilość, jaką można mieć w zamrażarce.

Taka szczegółowość ułatwia wyobrażenie sobie pewnych rzeczy w swoim życiu. Wiem, jak wygląda 18 batonów Snickers w zamrażarce. A teraz, gdy mogę je sobie wyobrazić, zdaję sobie sprawę, że właśnie tam powinny się znajdować.

Użyj zatem konkretnych liczb, aby zachęcić ludzi do wydawania więcej.