logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Błędy w mailach

5 największych błędów jakie ludzie popełniają w mailach

Copywriting Email marketing Pisanie
Źródło:



Eddy Quan - ekspert od e-mail marketingu, podzielił się listą 5 największych błędów jakie popełniają ludzie w mailach. Oto one:

Błąd #1: Cotygodniowy e-mail

Większość newsletterów wydawanych jest raz w tygodniu. Co gorsze najczęściej taki cotygodniowy mail zawiera tylko linki do pewnych treści w ekosystemie wydawcy.

Zamiast tego Eddy sugeruje, aby pisać codziennie albo chociaż 2-3 razy w tygodniu. Poza tym zamiast wykorzystywać listę mailingową do kierowania większego ruchu do swoich treści... napisać coś osobistego np.:
• Opowiedzieć historię.
• Odpowiedzieć na pytanie.
• Dać przydatną wskazówkę.
• Podzielić się wygraną klienta.

Ludzie dołączają do Twojej listy, ponieważ chcą WIĘCEJ od Ciebie.

Błąd #2: Nudne pierwsze zdanie

Gdy ktoś przeczyta Twój temat i otworzy wiadomość, nie możesz marnować jego czasu. Pierwsze zdanie musi wciągnąć go i płynnie skierować do następnego zdania.

Przykład:
Porównaj to: "Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego ludzie zmagają się z tłuszczem na brzuchu?"
Z tym: "Tłuszcz na brzuchu zabija. Wiem, bo wczoraj prawie odebrał życie mojemu psu."

Widzisz, jak druga wersja wywołuje zaciekawienie i sprawia, że chcesz czytać dalej? Tego właśnie chcemy.

Błąd #3: Brak historii

Ludzie uwielbiają historie, a nie suche fakty. Co więcej - to historie (a nie fakty) ludzie zapamiętują. Ludzi przyciągają historie. Chcą ich słuchać i je czytać.

Sekretem e-mail marketingu jest dodanie do historii konkretnych instrukcji, jak rozwiązać problem i jak kupić Twoją ofertę.

Mniej informacji. Więcej historii.

Błąd #4: Brak osobowości

Ludzie nie chcą czytać kolejnej treści napisanej przez ChatGPT. Zapisali się na Twoją listę, ponieważ chcą zobaczyć CIEBIE od bardziej osobistej strony.

W szczególności chcą wiedzieć takie rzeczy jak:
• Nad czym pracujesz
• Jakie popełniłeś błędy
• Spostrzeżenia/lekcje, których się nauczyłeś
• Możliwości, które widzisz
• Zasady, według których żyjesz

Przestań próbować zadowolić wszystkich i zacznij być bardziej sobą. To zapewni Ci "cieplejszą" listę i znacznie większą sprzedaż.

Błąd #5: Brak konsekwencji

W komunikacji mailowej jest tak, że 90% Twojej konkurencji w końcu się podda. Wysyłają kilka maili przez kilka tygodni, a następnie przestają wysyłać i zastanawiają się, dlaczego nie uzyskują zwrotu z inwestycji w e-mail

Wniosek: bądź konsekwentny. Nigdy nie przestawaj wysyłać maili.

Tak długo, jak dajesz wartość, Twoi czytelnicy chcą czytać WIĘCEJ maili od Ciebie. Częstotliwość jest problemem TYLKO wtedy, gdy twoje maile są mało wartościowe albo nudne.

Nie musisz wysyłać e-maili codziennie, ale musisz być konsekwentny. Jeśli są to 2 maile tygodniowo, to trzymaj się tego na zawsze.