logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Opinie

Kiedy najlepiej prosić o opinie?

E-commerce Klient Opinie
Źródło:



Wiemy, że opinie i recenzje klientów mają niesamowitą moc. W jednej z ankiet (Bizrate Insights, 2021) aż 91% osób potwierdziło, że przeczytało co najmniej jedną recenzję przed dokonaniem zakupu.

Jak więc zmaksymalizować szansę na uzyskanie recenzji/opinii swojego produktu? Kiedy należy pytać klientów? Zaraz po zakupie, czy może po miesiącu? Oto, co ustalili naukowcy.

Rekomendacja

Zachęcając klientów do pozostawienia recenzji produktu, nie wysyłaj przypomnienia o napisaniu recenzji lub opinii zbyt wcześnie. Jeśli już planowali ją zostawić, to przypomnienie przyniesie odwrotny skutek i zniechęci ich.

Daj im trochę czasu na cieszenie się produktem i co najmniej 10 dni (w zależności od produktu) na napisanie recenzji lub opinii z własnej inicjatywy.

Wnioski

• Ludzie są bardziej skłonni do pozostawienia recenzji/opinii, jeśli odczekasz trochę czasu, zanim im o tym przypomnisz (w porównaniu do proszenia ich o opinię natychmiast po zakupie lub zbyt wcześnie).

• Z przeprowadzonego badania na klientach biura podróży (wysyłano powiadomienia push z prośbą o wystawienie opinii/recenzji w różnym czasie od zakupu i porównano wyniki z danymi kiedy nie wysyłano żadnych próśb o wystawienie recenzji/opinii) wynika, że:
➡ prośba o opinię po 1 dniu od powrotu z podróży - zmniejszyła się liczba recenzji o 48%
➡ prośba o opinię po 5 dniach od powrotu z podróży - zmniejszyła się liczba recenzji o 43%
➡ prośba o opinię po 9 dniach od powrotu z podróży - zwiększyła się liczba recenzji o 6%
➡ prośba o opinię po 13 dniach od powrotu z podróży - zwiększyła się liczba recenzji o 68%

• Z przeprowadzonego badania na klientach kupujących ubrania (wysyłano powiadomienia push z prośbą o wystawienie opinii/recenzji w różnym czasie od zakupu i porównano wyniki z danymi kiedy nie wysyłano żadnych próśb o wystawienie recenzji/opinii) wynika, że:
➡ prośba o opinię w ciągu 40 godzin od zakupu - nie miała wpływu na liczbę recenzji
➡ prośba o opinię po 7 dniach od zakupu - zwiększyła się liczba recenzji o 12%
➡ prośba o opinię po 14 dniach od zakupu - zwiększyła się liczba recenzji o 39%

• Czas wysyłania przypomnień z prośbą o wystawienie recenzji/opinii nie ma wpływu na ich treść, ocenę ani długość.

• Negatywny wpływ zbyt wczesnych przypomnień z prośbą o wystawienie recenzji/opinii jest najsilniejszy w przypadku młodszych klientów.

Dlaczego to działa?

• Kiedy przypomina nam się o wykonaniu zadania, stymuluje to nasze wspomnienia z tego doświadczenia. Jeśli otrzymujemy to przypomnienie natychmiast, kiedy nasza pamięć jest świeża, takie przypomnienie jest mniej przydatne.

• Przypomnienie o zrobieniu czegoś może również przynieść odwrotny skutek. Lubimy wolność wyboru, a kiedy czujemy, że nasza wolność jest zagrożona (np. przez naciskanie na wystawienie recenzji lub opinii), reagujemy negatywnie (reakcja psychologiczna).

• Potrzebujemy czasu, aby ocenić nasze doświadczenia przed opublikowaniem recenzji lub opinii, więc zbyt wczesne przypomnienie może skutkować większym oporem, ponieważ czujemy, że nasza wolność decydowania o tym, czy i kiedy opublikować recenzję/opinię, jest zagrożona.