logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Twitter

12 sposobów zarabiania na Twitterze

Model biznesowy Twitter / X
Źródło:



Eddy Quan pokazał aż 12 sposobów na zarabianie na Twitterze. Jest to oczywiście tylko przegląd możliwości zarobkowania, bo wielkość zarobków uzależniona jest od tego, czy masz odpowiednią markę, odbiorców, umiejętności i niezbędną dyscyplinę, konsekwencję i etykę pracy.

1.Sprzedaj usługę "zrobię dla Ciebie"
Tutaj chodzi o wykonywanie usług dla innych osób. Może to być pojedyncze zlecenia (np. wykonanie banera lub innej grafiki) albo stałe zlecenia (np. pisanie za kogoś tekstów na Twitterze).

2.Partner w rozwoju
To opcja podobna do usługi "zrobię dla Ciebie", tyle że tutaj bierzesz udział w biznesie klienta. Na przykład, zamiast otrzymywać stałe wynagrodzenie w wysokości 1000 zł miesięcznie za pisanie e-maili za kogoś, możesz wypracować porozumienie, w którym klient płaci ci 30% od wszystkich przychodów generowanych z maili. Możesz również opracować rozwiązanie hybrydowe, w którym klient będzie Ci płacił stałe wynagrodzenie + procent od przychodów.

3.Marketing afiliacyjny
Jeden z najprostszych sposobów na zarabianie, ale także jeden z najmniej wiarygodnych (no chyba że możesz wygenerować mnóstwo ruchu). Polega on na promowaniu produktu lub usługi w imieniu innej firmy i otrzymywaniu prowizji za każdą wygenerowaną sprzedaż.

4.Tworzenie newslettera (darmowego lub płatnego)
Trzeba tutaj rozróżnić newsletter od listy mailingowej, ponieważ często te dwa terminy są używane zamiennie. Newsletter to coś, co opiera się na konkretnym temacie lub zagadnieniu (np. tematyka przedsiębiorczości). Możesz zarabiać na swoim newsletterze sprzedając do niego dostęp (płatny newsletter), reklamy (sponsoring), wykorzystując marketing afiliacyjny lub sprzedając własne produkty cyfrowe.

5.Coaching
Coaching jest jednym z najprostszych i najbardziej dostępnych sposobów zarabiania na Twitterze, ponieważ można sprzedawać praktycznie dowolny rodzaj coachingu (ludzie sprzedają wszystko - od coachingu fitness po coaching rzucenia uzależnienia od pornografii). Jeśli problem jest wystarczająco bolesny i istnieje ktoś, kto ma na niego rozwiązanie, można zbudować wokół niego biznes coachingowy. W coachingu zasadniczo chodzi o to, żeby prowadzić klienta do określonego rezultatu. Oferty coachingowe mogą być sprzedawane na zasadzie 1 na 1 lub zorganizowane jako coaching grupowy, w którym pracujesz z małą grupą osób, które chcą osiągnąć ten sam rezultat.

6.Jednorazowe konsultacje
Podobne do coachingu, ale bardziej krótkoterminowe. Zazwyczaj są one zorganizowane jako jednorazowa rozmowa coachingowa lub pakiet kilku rozmów.

7.Współpraca partnerska
Jest to świetny sposób na zarabianie na Twitterze, ponieważ pozwala Ci wykorzystać sieci kontaktów obu partnerów i obniżać ryzyko. Możesz np. nawiązać współpracę z inną osobą, aby wspólnie prowadzić podcast.

8.Kohorty
Kohorta przypomina program coachingu grupowego, ale trwa krócej. Przykładem może być 30-dniowy program, w którym zbierzesz małą grupę ludzi i pokażesz im, jak zaplanować rozwój swojego konta na Twitterze i jego monetyzację.

9.Płatna społeczność
Płatne społeczności oferują powtarzające się przychody, ale ich wadą jest to, że wymagają one dużo czasu i wysiłku.

10.Lista mailowa
Lista mailowa podobna jest do newslettera, z wyjątkiem tego, że zamiast opierać się na określonym temacie lub zagadnieniu, opiera się na właścicielu listy. Oznacza to, że ludzie zapisują się na daną listę nie ze względu na tematykę, ale dla osoby, która ją tworzy. Mając listę mailową możesz praktycznie uruchomić dosłownie każdy rodzaj oferty jaka została tutaj omówiona. Pamiętaj też, że jest to również JEDYNY zasób cyfrowy, który naprawdę posiadasz, ponieważ Twoi fani w mediach społecznościowych mogą zostać Ci w każdej chwili odebrani. Listą adresów mailowych możesz pobrać i mieć nad nią pełną kontrolę.

11.Sprzedaż produktu cyfrowego
Tutaj sprawa jest dość prosta. Produktem cyfrowym może być e-book, dokument, kurs wideo lub pliki audio. Wszystko, co można spakować cyfrowo, może być sprzedawane jako produkt cyfrowy.

12.Sprzedaż produktu fizycznego
Możesz też sprzedawać produkty fizyczne np. suplementy albo ubrania.