Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Czy wiesz, że to gdzie patrzy osoba w reklamie ma wpływ na wielkość sprzedaży?
Czy zatem model lub modelka pokazana w Twojej reklamie powinien/powinna kierować wzrok na widza czy wręcz odwracać wzrok i patrzeć gdzie indziej?
Okazuje się, że to wszystko zależy od reklamowanego produktu.
Rekomendacja
• Modele na zdjęciach powinni odwracać wzrok od aparatu i widza, jeśli produkt jest kupowany dla przyjemności (np. czekolada, wakacje). W przeprowadzonym teście A/B sprzedaż kapelusza przeciwsłonecznego była o 30% wyższa, a ludzie ocenili reklamę o 19% lepiej, gdy modelka odwracała wzrok.
• Modele na zdjęciach powinny patrzeć w kamerę, jeśli przekaz ma charakter informacyjny (np. cechy produktu, cena) lub wiąże się z negatywnymi emocjami (np. walka z ubóstwem, walka z paleniem).
Dlaczego to działa?
• Kiedy wzrok modela/modelki w reklamie jest odwrócony od kamery, widzom łatwiej jest przenieść się na jego/jej miejsce i wyobrazić sobie, że to oni korzystają z produktu.
• Bezpośrednie spojrzenie jasno pokazuje, że osoba w reklamie jest kimś innym niż widzem. Sprawia również, że przekaz wydaje się bardziej wiarygodny, jeśli osoba przekazująca informacje nawiązuje kontakt wzrokowy.