logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Patrzenie

Gdzie powinni patrzeć ludzie w reklamach?

Reklama Wskazówka
Źródło:



Czy wiesz, że to gdzie patrzy osoba w reklamie ma wpływ na wielkość sprzedaży?

Czy zatem model lub modelka pokazana w Twojej reklamie powinien/powinna kierować wzrok na widza czy wręcz odwracać wzrok i patrzeć gdzie indziej?

Okazuje się, że to wszystko zależy od reklamowanego produktu.

Rekomendacja

• Modele na zdjęciach powinni odwracać wzrok od aparatu i widza, jeśli produkt jest kupowany dla przyjemności (np. czekolada, wakacje). W przeprowadzonym teście A/B sprzedaż kapelusza przeciwsłonecznego była o 30% wyższa, a ludzie ocenili reklamę o 19% lepiej, gdy modelka odwracała wzrok.

• Modele na zdjęciach powinny patrzeć w kamerę, jeśli przekaz ma charakter informacyjny (np. cechy produktu, cena) lub wiąże się z negatywnymi emocjami (np. walka z ubóstwem, walka z paleniem).

Sposób patrzenia na widza

Dlaczego to działa?

• Kiedy wzrok modela/modelki w reklamie jest odwrócony od kamery, widzom łatwiej jest przenieść się na jego/jej miejsce i wyobrazić sobie, że to oni korzystają z produktu.

• Bezpośrednie spojrzenie jasno pokazuje, że osoba w reklamie jest kimś innym niż widzem. Sprawia również, że przekaz wydaje się bardziej wiarygodny, jeśli osoba przekazująca informacje nawiązuje kontakt wzrokowy.