Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Dodaj smak i dotyk w reklamach, a przyspieszysz sprzedaż
Źródło:
Nie bez powodu Skittles chce, byśmy posmakowali tęczy, zamiast ją oglądać.
Słynny slogan Skittles "Posmakuj tęczy" to świetny przykład wykorzystania wrażeń zmysłowych, aby od razu zapragnąć słodkich smakołyków.
A teraz wyobraź sobie, że zamiast zachęcać Cię do skosztowania tęczy, Skittles powiedział "Zobacz tęczę". Prawdopodobnie nie czułbyś takiej pokusy, by pod wpływem impulsu kupić opakowanie drażetek.
Powód? W reklamach niektóre zmysły częściej niż inne powodują szybsze konwersje. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Brigham Young University i University of Washington.
Wnioski
• Zmysły proksymalne, takie jak dotyk i smak, prowadzą do wcześniejszych zakupów.
• Zmysły dystalne, takie jak wzrok i dźwięk, prowadzą do bardziej opóźnionych zakupów.
W jednym z eksperymentów uczestnicy zobaczyli fikcyjne recenzje restauracji, które podkreślały albo:
1. Smak/dotyk
2. Dźwięk/wzrok.
Uczestnicy badani pod kątem smaku/dotyku znacznie częściej dokonywali rezerwacji bliżej obecnej daty.
W innym eksperymencie uczestnicy czytali reklamy festiwalu, które podkreślały smak ("Skosztujesz niesamowitych smaków...") lub dźwięk ("Posłuchasz niesamowitych dźwięków...").
Osoby, które przeczytały wersję smakową, były bardziej zainteresowane udziałem w festiwalu od razu (już w najbliższy weekend), podczas gdy osoby czytające wersję o niesamowitych dźwiękach były bardziej zainteresowane wyjazdem na festiwal... w przyszłym roku.
Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy napędzały natychmiastową sprzedaż, stwórz w nich świat zmysłów oparty na dotyku lub smaku (możesz to zrobić słowami lub obrazami).