logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Skittles

Dodaj smak i dotyk w reklamach, a przyspieszysz sprzedaż


Źródło:



Nie bez powodu Skittles chce, byśmy posmakowali tęczy, zamiast ją oglądać.

Słynny slogan Skittles "Posmakuj tęczy" to świetny przykład wykorzystania wrażeń zmysłowych, aby od razu zapragnąć słodkich smakołyków.

A teraz wyobraź sobie, że zamiast zachęcać Cię do skosztowania tęczy, Skittles powiedział "Zobacz tęczę". Prawdopodobnie nie czułbyś takiej pokusy, by pod wpływem impulsu kupić opakowanie drażetek.

Powód? W reklamach niektóre zmysły częściej niż inne powodują szybsze konwersje. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Brigham Young University i University of Washington.

Wnioski
• Zmysły proksymalne, takie jak dotyk i smak, prowadzą do wcześniejszych zakupów.
• Zmysły dystalne, takie jak wzrok i dźwięk, prowadzą do bardziej opóźnionych zakupów.

W jednym z eksperymentów uczestnicy zobaczyli fikcyjne recenzje restauracji, które podkreślały albo:
1. Smak/dotyk
2. Dźwięk/wzrok.
Uczestnicy badani pod kątem smaku/dotyku znacznie częściej dokonywali rezerwacji bliżej obecnej daty.

W innym eksperymencie uczestnicy czytali reklamy festiwalu, które podkreślały smak ("Skosztujesz niesamowitych smaków...") lub dźwięk ("Posłuchasz niesamowitych dźwięków...").

Osoby, które przeczytały wersję smakową, były bardziej zainteresowane udziałem w festiwalu od razu (już w najbliższy weekend), podczas gdy osoby czytające wersję o niesamowitych dźwiękach były bardziej zainteresowane wyjazdem na festiwal... w przyszłym roku.

Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy napędzały natychmiastową sprzedaż, stwórz w nich świat zmysłów oparty na dotyku lub smaku (możesz to zrobić słowami lub obrazami).