logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Fiat

Jak Fiat repozycjonuje swoją markę?

Marka
Źródło:



Jakie trzy słowa przychodzą Ci na myśl, gdy myślisz o fiacie?

Pewnie, że jest mały, niedrogi i… nudny.

Myślę, że po obejrzeniu najnowszej reklamy Fiata zmienisz zdanie i pomyślisz, że samochody tej marki są fajne.

Co zatem doprowadziło do zmiany pozycjonowania o 180 stopni?

Fiat ogłosił, że nie będzie już produkował samochodów pomalowanych na szaro.

Ale to, co sprzedało tę historię, to ich nowa kolorowa reklama, która przedstawiła klientom zmianę pozycjonowania.

Narracja zawarta w reklamie po mistrzowsku zapewnia Fiatowi nową pozycję w umysłach klientów.

Strategia zastosowana przez Fiata do wprowadzenia nowego pozycjonowania została podkreślona przez Ala Riesa i Jacka Trouta w książce "Positioning: The Battle for Your Mind".

Ponieważ umysł ma tendencję do odfiltrowywania nieznanych nowych informacji, jeśli chcesz wprowadzić nowe pozycjonowanie, musisz ustawić je względem czegoś, co ludzie już znają.

Oto reklama klatka po klatce i sposób, w jaki repozycjonuje ona Fiata:

Pozycjonowanie na tle konkurencji, którą potencjalni klienci dobrze znają.

Fiat - reklama 1

Powiedz, kim nie jesteś, aby podkreślić to, kim jesteś

Fiat - reklama 2

Tak więc, aby nawiązać do dziedzictwa swojej marki jako włoskiej marki, Fiat nie będzie już produkował szarych samochodów.

Bo w przeciwieństwie do Niemiec, Japonii czy Francji Włochy to kraina kolorów, a Fiat to marka kolorów.

Pozycjonowanie to nie to, co robisz z produktem. Pozycjonowanie jest tym, co robisz z umysłem potencjalnego klienta. Oznacza to, że umieszczasz produkt w umyśle potencjalnego klienta.

I to właśnie to Fiat osiągnął dzięki tej reklamie.

Całą reklamę możesz zobaczyć tutaj.