logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Stopniowanie dojścia do celu

Wykorzystaj efekt stopniowania celu, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków

E-commerce Wskazówka
Źródło:



Zauważyłeś, że biegacze kończąc długi wyścig, zaczynają przyspieszać czym bliżej jest do mety. Szanse na to, że zrezygnują w biegu są wtedy praktycznie minimalne.

To jest właśnie przykład efektu stopniowania celu - stajemy się bardziej zaangażowani w wykonanie zadania, gdy myślimy, że koniec jest coraz bliżej.

Jest to kolejny powód, dla którego zmniejszenie niepewności podczas procesu kupowania jest tak ważne. Jeśli kupujący nie wie, ile czasu zajmie sfinalizowanie zakupu, przegapi ten ostatni impuls do finalizacji zamówienia, a tym samym będzie bardziej skłonny do porzucenia koszyka.

Najprostszym sposobem na wykorzystanie tego efektu jest wyświetlenie wskaźnika postępu podczas procesu rejestracji lub realizacji zakupu, takiego jak procent ukończonych kroków, liczba pozostałych kroków lub lista kontrolna. W ten sposób kupujący dokładnie wiedzą, ile czasu pozostało do momentu, w którym będą mogli usiąść i świętować swój nowy zakup.

A oto dwa przykłady wykorzystania efektu stopniowania celu w praktyce czyli na stronie internetowej (na podstawie stron Adobe i HelloFresh):

Adobe

Adobe pokazuje ilość kroków do końca zamówienia oraz krok, na którym klient aktualnie się znajduje.

HelloFresh

HelloFresh również pokazuje ilość kroków oraz etap zamówienia, na którym znajduje się klient, ale dodatkowo pokazuje klientowi jakie będą kolejne kroki w składaniu zamówienia.

Możesz także użyć zachęcającego tekstu przed i w trakcie procesu rejestracji lub składania zamówienia, aby poinformować użytkowników, jak blisko są końca procesu.

Na przykład:
• "Rejestracja zajmie tylko trzy minuty".
• "Jesteś w połowie".
• "Już prawie! Jeszcze tylko jedno pytanie..."
• "Ostatni krok: Gdzie powinniśmy wysłać zamówienie?"