logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Checklista

Jak napisać dobrą checklistę?

Wskazówka
Źródło:



Może Ci się wydawać głupim pomysłem i marnowaniem czasu, ale spisywanie szczegółowej listy zadań bardzo może Ci pomóc w osiągnięciu sukcesu. A to dlatego, że kiedy masz przed oczami cel, to łatwo jest zapomnieć o drobiazgach. A niestety te drobiazgi najczęściej wpływają na Twój końcowy sukces.

Pewnie właśnie z tego powodu Atul Gawande w swojej książce "Potęga checklisty. Jak zrobić coś lepiej" nazywa takie checklisty listami kontrolnymi. Służą one między innymi temu, żebyśmy pamiętali o kolejnych krokach projektu i zabezpieczyli się przed różnego rodzaju niepowodzeniami.

Przypominają nam o drobnych, lecz ważnych krokach i jasno je precyzują. Nie tylko umożliwiają weryfikację poprawności wykonania procedur, lecz także wprowadzają do naszego postępowania dyscyplinę, co samo w sobie prowadzi do osiągania lepszych wyników w pracy.

Checklisty i małe zadania trzymają nas na ścieżce do obranego wcześniej celu i pozwalają też kontrolować każdy z podjętych kroków.

Jak powinna wyglądać checklista?

Lista zadań powinna:
• Być precyzyjna (same konkrety)
• Być łatwa w użyciu, nawet w przypadku najtrudniejszych sytuacji (bez zbędnych wyjaśnień i odnośników pisanych drobnym druczkiem)
• Zawierać tylko najważniejsze kroki

7 kroków, aby napisać dobrą checklistę

1.Zdefiniowanie punktu, w którym będziesz wiedział, że zadanie zostało wykonane.
2.Określenie typu checklisty (np. czy ma to być instrukcja krok po kroku co trzeba zrobić czy może np. tylko lista kontrolna).
3.Dopilnowanie, żeby checklista nie była zbyt długa (max. 5-9 punktów).
4.Określenie elementów, których odpuszczenie mogłoby zawalić cały Twój projekt.
5.Uproszczenie treści (same konkrety, bez owijania w bawełnę).
6.Skrócenie treści (najlepiej nie więcej niż jedna strona).
7.Przetestowanie listy czyli upewnienie się, że o niczym nie zapomniałeś i że w razie problemów będziesz mógł wciąż zrealizować swój plan.

I jeszcze jedno. Streszczenie książki "Potęga checklisty. Jak zrobić coś lepiej" od dzisiaj jest dostępne w 'Fabryce wiedzy'.