logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Błędy

6 błędów, które hamują wzrost i szkodzą przychodom

Email marketing
Źródło:



Oto 6 największych błędów popełnianych przez marki, które zahamowały ich wzrosty i zaszkodziły im przychodom.

Błędy te popełniane są również w komunikacji mailowej i właśnie przez ten pryzmat zostaną tutaj omówione.

Błąd 1: Niezrozumienie swoich odbiorców

Dokładnie poznaj swoich odbiorców i ich problemy. Niezrozumienie swoich odbiorców oznacza, że będziesz pisać maile w próżnię.

Zaszkodzi to konwersjom i może prowadzić do wzrostu liczby rezygnacji z subskrypcji lub skarg na spam.

Błąd 2: Niewystarczająco częste wysyłki wiadomości

Twoi odbiorcy zapisali się na Twoją listę nie bez powodu. Uważają, że to, co masz do powiedzenia, jest wartościowe. Warto wysyłać do nich wiadomości co najmniej 1-2 razy w tygodniu. Jeśli Twoje treści są angażujące, to możesz to robić nawet częściej.

Nie pozwól swoim odbiorcom zapomnieć kim jesteś.

Błąd 3: Za mało testowania

Powinieneś konsekwentnie testować nagłówki (tematy) maili, segmenty odbiorców, porę dnia kiedy wysyłasz mailing itp.

Każdy odbiorca jest inny. Nie da się stworzyć jednego najlepszego wzorca dla wszystkich.

Zawsze istnieje sposób na zwiększenie współczynnika konwersji. Nie osiągniesz optymalnej wydajności, jeśli nie będziesz testować.

Błąd 4: Myślenie, że wskaźniki otwarć są najważniejsze

Wskaźniki otwarć szybko stają się miernikiem próżności. Wprowadzenie Apple MPP i otwarć proxy utrudniło dokładne śledzenie otwarć.

Kliknięcia i konwersje powinny być liczbami, na optymalizacji których warto się skoncentrować.

Błąd 5: Uruchamianie zbyt wielu promocji

Jeśli każdy wysyłany mail zawiera kod promocyjny lub rabatowy, to obniża to wartość Twojej marki.

Uruchamiaj promocje, ale używaj ich oszczędnie. Upewnij się, że oferta jest zbyt dobra, by przejść obok niej obojętnie.

I cokolwiek robisz.... NIE używaj fałszywego niedoboru. Jeśli promocja kończy się w określonym dniu, należy ją zakończyć. Nie ma potrzeby wysyłania wiadomości mailowych typu "Wyprzedaż przedłużona".

Błąd 6: Myślenie, że "dostarczone" oznacza dotarcie do skrzynki odbiorczej

Fakt, że poczta jest wyświetlana w raportach jako dostarczona, nie oznacza, że trafia ona do głównej skrzynki odbiorczej.

Upewnij się, że śledzisz dane, takie jak otwarcia, kliknięcia i przychody w dłuższym okresie czasu. Dzięki temu zobaczysz wszelkie spadki wydajności, które mogą oznaczać, że poczta trafia do folderu spam zamiast do skrzynki odbiorczej.