logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zasada jedności

Zbliż się do swojego klienta wykorzystując zasadę jedności

Psychologia Taktyki marketingowe
Źródło:



W naturalny sposób przyciągają nas i wpływają na nas ludzie, którzy są do nas podobni lub mają wspólną tożsamość, którą cenimy.

Na przykład, jeśli poznasz w Internecie kogoś, kto pochodzi z Twojego rodzinnego miasta albo studiował na tej samej uczelni co Ty, albo ma psa tej samej rasy co Twój pies, to od razu czujesz, że ta osoba jest Ci bliższa.

Zjawisko te nazywane jest zasadą jedności. Świetnie opisał je w swojej książce Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego Robert B. Cialdini (streszczenie tej książki znajdziesz w 'Fabryce wiedzy').

A oto 4 sposoby wykorzystania zasady jedności w praktyce:

1. Dziel się osobistymi historiami, aby budować sympatię

Założyciel startupu związanego z branżą fitness może podzielić się osobistą historią zmagań ze swoją nadwagą.

Osobista historia tworzy poczucie wspólnej tożsamości (przeszłe zmagania z nadwagą). Inne osoby z podobnymi problemami mogą zobaczyć siebie w historii założyciela startupu, mieć poczucie jedności, a zatem są bardziej skłonne zaufać programowi ćwiczeń i zapisać się do niego.

Tylko upewnij się, że historia jest prawdziwa.

2. Podkreśl sprawę, na której Ci zależy

Na przykład marka Patagonia dużo mówi o swoich wartościach kulturowych, takich jak aktywizm środowiskowy, przejrzystość i społeczność. Jeśli więc i Ty cenisz sobie również te wartości, to bardziej prawdopodobne jest, że kupisz kurtkę Patagonia zamiast kurtki np. North Face, ponieważ poczujesz pokrewieństwo z marką.

3. Programy lojalnościowe lub "nazwa grupy"

Promuj i oznaczaj swoich najlepszych klientów programami lojalnościowymi i specjalnymi korzyściami.

Jeszcze lepiej, jeśli nadasz członkom specjalną nazwę. Tak jak fani Lady Gagi nazywani są Little Monsters (Małe potwory). Jeśli nadasz ludziom pewną etykietę, to poczują się oni bardziej związani ze sobą nawzajem… i z Tobą (Twoją marką).

4. Jedność geograficzna/kulturowa

Ryan Reynolds posługuje się w mediach społecznościowych pseudonimem VancityReynolds. "Vancity" to inne określenie Vancouver.

Z tego powodu mieszkańcy Vancouver (i ogólnie Kanadyjczycy) darzą go większą sympatią, ponieważ z dumą podkreśla swoje pochodzenie. To naprawdę prosty sposób na przeciągnięcie milionów ludzi na swoją stronę bez denerwowania kogokolwiek.