logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Ankieta

Jak zwiększyć skuteczność ankiet?

Badanie rynku
Źródło:



Firmy często zanim wprowadzą na rynek jakiś produkt, robią badania rynku. Jedną z najprostszych metod badania rynku są płatne ankiety.

Problem z tym, że często spora część (albo zdecydowanie większa część) ankiet jest bezużyteczna.

Agencja Bell Curve niedawno przeprowadzała właśnie takie badanie dla jednego ze swoich klientów. Używali do tego narzędzia Survey Monkey i płacili użytkownikom, którzy zostali wybrani na podstawie określonych kryteriów demograficznych (wiek, lokalizacja) i firmograficznych (praca), biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę istniejących odbiorców klienta.

Jak sama agencja przyznała odpowiedzi z ankiet były dość kiepskie, żeby nie powiedzieć, że większość z nich była wręcz bezużyteczna.

Tyle, że takiego wyniku można było się spodziewać, biorąc pod uwagę, że uczestnicy ankiet są zazwyczaj opłacani za wypełnioną ankietę - są zachęcani do jak najszybszego jej wypełnienia.

Aby rozwiązać ten problem agencja postanowiła na początku ankiety dodać pytanie sprawdzające umiejętności matematyczne. Nic trudnego, zwykłe dodanie dwóch dwucyfrowych liczb.

Spowodowało to znaczny spadek ilości wypełnionych ankiet, ale znacznie poprawiła się jakość odpowiedzi - były one przemyślane i bardzo przydatne.

Wnioski
• Wyeliminowano z ankiety te osoby, które były zainteresowane jedynie jak najszybszym im wypełnieniem (w oczekiwaniu za nagrodę)
lub
• Wymuszono na uczestnikach ankiety wzięcie krótkiej przerwy do namysłu, dzięki czemu odpowiedzi były bardziej przemyślane

Jeśli więc chcesz przeprowadzić ankietę, to rozważ dodanie pewnego mentalnego wysiłku do tego procesu.