logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Viral

6 czynników wirusowych treści

Social media Taktyki marketingowe
Źródło:



Jak to się dzieje, że niektóre treści rozprzestrzeniają się w Internecie wręcz wirusowo? Co sprawia, że stają się one wiralami jak na przykład filmy z kanału Will It Blend? na Youtube, gdzie prowadzący używa blendera do rozrywania różnych przedmiotów codziennego użytku?

Jonah Berger (profesor w Wharton School) w swojej książce "Efekt wirusowy w biznesie" wyjaśnia dlaczego niektórymi treściami dzielimy się dużo częściej niż innymi, a przez to sprawiamy, że mają one charakter wirusowy.

Poznaj zatem 6 czynników stojących za wirusowością treści czyli co sprawia, że ludzie chętnie dzielą się treściami w Internecie:

1.Waluta społecznościowa
Dzielenie się pewnymi treściami sprawia, że wyglądamy na inteligentnych, fajnych lub interesujących dla naszych rówieśników.
Przykład: Absurdalność blendera niszczącego nowiutkiego iPada.

2.Bodźce / Wyzwalacze
Bodziec w naszym otoczeniu skłania nas do mówienia o czymś.
Przykład: Znajomy wyciąga blender, aby zrobić smoothie lub wspomina o swoim dzisiejszym śniadaniu.

3.Emocje
Kiedy nam zależy, dzielimy się z innymi. Aktywujące emocje, takie jak złość, podekscytowanie, rozbawienie i podziw, napędzają działanie bardziej niż szczęście, smutek i zadowolenie.
Przykład: Rozbawienie i podziw, które odczuwamy oglądając, jak przedmioty są miażdżone przez blender.

4.Publiczność
Czy inni widzą, że ludzie używają produktu lub angażują się w niego? Trudno naśladować zachowanie innych, jeśli go nie widzimy.
Przykład: Oglądając filmik widzimy ile osób go wcześniej widziało.

5.Wartość praktyczna
Uważamy, że dana treść może być dla kogoś przydatna.
Przykład: Wiemy, że ten blender będzie doskonały do robienia smoothie.

6.Historia
Jaką szerszą narrację można w wpleść w daną treść? Osadzaj pomysły i produkty w historiach, które ludzie chcą opowiadać. Spraw, aby Twoja wiadomość była tak integralna z narracją, że bez niej nie będą mogli jej opowiedzieć.
Przykład: Blender, który jest w stanie zmiażdżyć iPhone'a.

A teraz wyobraź sobie ten blender i to, że firma mówi o nim, że ma on 5 prędkości, silnik o mocy 1KM (specyfikacja techniczna) i pokazuje jak robi smoothie z mango.

NUDA! Kogo to obchodzi?

Jeśli chcesz, aby ludzie rozmawiali o Twoim produkcie, wzbogać swoje kampanie marketingowe o te wyżej wymienione elementy, aby drastycznie zwiększyć szanse na to, że staną się one wirusowe (i zwiększą tym samym sprzedaż).