logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Mail powitalny

Jak napisać dobry mail powitalny?

Copywriting Email marketing Pisanie
Źródło:



Maile powitalne są BARDZO niedoceniane. Spójrz tylko na te liczby:

• Współczynnik otwieralności maili powitalnych to 80%
• 25% użytkowników klika w linki w mailach powitalnych
• 12% użytkowników odpowiada na maile powitalne

Dlatego warto wykorzystywać maile powitalne do osiągnięcia swoich celów biznesowych.

Jak zatem powinien wyglądać taki mail powitalny? Oto kilka sugestii:

1. Zwięzłość

Nie ma idealnej długości wiadomości mailowej. Ważne jest jednak pierwsze wrażenie, bo kilka minut temu ta osoba nie wiedziała nawet o Twoim istnieniu.

Dlatego maila powitalnego powinieneś traktować jak pierwszą interakcję, a nie pozwolenie na paplaninę!

2. Zaangażowanie

Jest ogromna szansa (ponad 80%), że Twój pierwszy mail zostanie otwarty przez użytkownika. Dlatego warto wykorzystać to naturalne zaangażowanie użytkownika, aby poprosić go o odpowiedź na maila.

Odpowiedź sygnalizuje wyższy poziom zainteresowania ze strony nowego użytkownika, a także bardzo pozytywnie wpływa na przyszłą dostarczalność maili (to, że nie będą lądowały w SPAMie).

3. Oczekiwania

Im bardziej ktoś wie, czego może się spodziewać w nadchodzących dniach, tygodniach lub miesiącach, tym mniej prawdopodobne jest, że później zrezygnuje z subskrypcji.

A jeśli dobrze określisz oczekiwania, to użytkownicy będą z niecierpliwością czekać na nadchodzące maile!

Powiedz ludziom dokładnie, co będzie dalej. Przejrzystość wygrywa!

4. Motywacja

Ludzie zapisują się na Twój lead magnet lub newsletter z jednego z dwóch powodów:
• aby osiągnąć coś wielkiego
lub
• aby przezwyciężyć problem

Zapewnij ich od razu, że trafili we właściwe miejsce. Jesteś PRZEWODNIKIEM, który pomoże im uzyskać dokładnie to, czego pragną.

5. Przejrzystość

Pamiętaj, że użytkownik dopiero Cię poznaje w mailu powitalnym, więc warto zrobić na nim dobre pierwsze wrażenie. Niech ten pierwszy mail będzie prosty. Skup się w nim na aspiracjach, oczekiwaniach i zaangażowaniu!

6. Osobowość

Ludzie pragną łączyć się z innymi ludźmi. Nie z firmami, korporacjami czy działami.

Pokazanie swojej osobowości jest rozbrajające, odświeżające i sprawi, że nowi subskrybenci poczują się miło i komfortowo!