logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pisownia

Dlaczego błędnie pisane nazwy marek szkodzą sprzedaży?

Marka
Źródło:



Wiele startupów tworząc swoją nazwę chce być kreatywna i dlatego celowo w nazwie popełnia błąd (np. tworząc markę Lyft zamiast Lift).

Oczywiście, ułatwia to zastrzeżenie nazwy i znalezienie dostępnej nazwy domeny. Ma też niestety negatywny wpływ na sprzedaż.

Rekomendacja

Nie używaj błędnie napisanych słów w nazwie marki lub produktu (np. Krush Kola, Phresh, Nite).

Trzymaj się poprawnej pisowni słów (np. Fresh, Night), chyba że masz uzasadnienie dla swojej pisowni, które jest zgodne z Twoim przekazem (np. Kimoji: aplikacja emoji Kim Kardashian).

Błędnie napisana nazwa marki zniechęci ludzi do zakupu, zwłaszcza jeśli nie znają jeszcze Twojej marki.

Wnioski

• Ludzie są mniej skłonni do wybierania lub kupowania od marek, które mają błędnie napisane nazwy, w porównaniu z nazwami, które są poprawne gramatycznie.
• 13,6% więcej osób wybrało napój gazowany o nazwie "Clear" niż "Klear" (61,6% vs 48%).
• Ludzie byli o 19,5% mniej skłonni do pobrania aplikacji o nazwie "Daily Gainz" (w porównaniu do "Daily Gains").
• Ludzie byli o 33,6% bardziej skłonni kupić napój bezalkoholowy o nazwie "Fresh" (w porównaniu do "Phresh").
• Efekt ten zanikał, gdy ludzie szukali niezapomnianych wrażeń z zakupu (np. drinki z przyjaciółmi, impreza integracyjna) albo firma miała szczerą motywację stojącą za jej niekonwencjonalną nazwą (np. nazwa została stworzona w ramach crowdsourcingu).

Dlaczego to działa?

• Kiedy marka robi coś nieoczekiwanego, tworzymy domysły dlaczego tak zrobiła.
• Kiedy marka błędnie pisze swoją nazwę, zakładamy, że robi to celowo i jest to taktyka marketingowa, która ma nas przekonać, że błędnie pisana nazwa wygląda fajnie.
• Wydaje się to nieszczere, dlatego jesteśmy mniej skłonni do zakupu.