logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Prośba o zaangażowanie

Jak i dlaczego warto prosić klientów o zaangażowanie się w Twoje reklamy?

Reklama
Źródło:



Reklamy w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram, Facebook, Twitter) mają dużą przewagę nad reklamami w wyszukiwarce, reklamami displayowymi i pokazywanymi w serwisie YouTube. A to dlatego, że zawierają dowody społeczne - polubienia i komentarze. Im więcej pozytywnego zaangażowania, tym lepsze wyniki osiągną reklamy.

Naprawdę dobra reklama dobrego produktu ma szansę zgromadzić organiczne zaangażowanie. Tyle, że to może trochę potrwać. A jeśli skonfigurowałeś kierowanie kampanii tak, aby wykluczyć obecnych klientów, szanse na uzyskanie pozytywnych recenzji od zadowolonych klientów są znikome.

Jednym z rozwiązań jest poproszenie zadowolonych klientów o polubienie reklam i pozostawienie opinii w formie komentarzy.

Oto jak to zrobić:

#1. Zautomatyzuj wysyłanie wiadomości e-mail po zakupie, np. po kilku dniach lub dwóch tygodniach. Dostosuj ramy czasowe w oparciu o to, kiedy ktoś będzie najbardziej podekscytowany Twoim produktem.

Jeśli sprzedajesz produkt, który przynosi natychmiastowe korzyści, jak na przykład etui na telefon komórkowy, to Twoi klienci będą najbardziej podekscytowani w pierwszym tygodniu. Ale np. w przypadku oprogramowania do zarządzania projektami "pokochanie" Twojego produktu zajmie klientowi dużo więcej czasu. Musisz więc wysłanie maila pozakupowego uruchomić w odpowiednim czasie.

#2. W wiadomości e-mail zapytaj, czy klientom podoba się Twój produkt zapewniając dwie opcje odpowiedzi: tak i nie.

Kliknięcie "tak" przekieruje klienta na stronę z prośbą o polubienie reklamy i pozostawienie komentarza. Zachęć go do tego oferując jakąś zachętę, taką jak np. kupon lub zniżkę.

Kliknięcie „nie” powinno prowadzić do ankiety zawierającej jedno pytanie z prośbą o informację zwrotną. Dzięki temu wykorzystasz tą wiedzę do ulepszenia swojego produktu.

Ważne: Tą strategię zastosuj do swoich najlepszych reklam - tych co wywołują efekt "łał". Dzięki temu jeszcze bardziej ją wzmocnisz.