logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Polubienia

Pokaż "polubienia" produktu, aby zwiększyć sprzedaż

E-commerce Opinie
Źródło:



Wiemy, jaką moc sprzedażową ma dowód społeczny. Dlatego wiele firm bardzo chętnie pokazuje:
• liczbę sprzedanych sztuk lub liczbę wyświetleń produktu;
• liczbę otrzymanych recenzji;
• klientów ze znanych firm.

Okazuje się, że jest jeszcze jeden sposób na wzmocnienie dowodu społecznego. Jest nim liczba polubień Twojego produktu.

Rekomendacja

Na swojej stronie internetowej lub stronach produktów pokaż, ile polubień otrzymał Twój produkt w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram, Pinterest) lub ile osób polubiło produkt na Twojej stronie internetowej.

Pamiętaj, aby dołączyć zdjęcia profilowe osób, które polubiły produkt, oraz ich imiona i nazwiska.

Dzięki temu zabiegowi ludzie będą znacznie chętniej kupować.

Wnioski

• Wyświetlanie na stronie internetowej produktu polubień tego produktu wraz z kilkoma zdjęciami profilowymi osób, które go polubiły, zwiększa sprzedaż tego produktu.

• W eksperymencie przeprowadzonym w niemieckim sklepie e-commerce naukowcy odkryli, że pokazywanie liczby polubień produktu obok produktu:
-zwiększyło sprzedaż poza zwykłymi godzinami pracy o 49%;
-zwiększyło całkowity przychód o 7,48%;
-wygenerowano 0,26 € za każde dodatkowe polubienie, co stanowi około 0,14% średniej ceny produktu.

• Przychody wzrosły tylko poza godzinami pracy, głównie wieczorami i w weekendy, ponieważ w godzinach pracy ludzie są bardziej skoncentrowani na efektywnych zakupach i dowody społeczne mają wtedy mniejszy wpływ na ich decyzje zakupowe.

Dlaczego to działa?

• Zwykle uczymy się na przykładzie innych, zwłaszcza podczas zakupów online. Dlatego właśnie dowód społeczny (np. liczba sprzedaży, recenzje) jest tak skuteczny.
• Kiedy nie jesteśmy pewni co do jakości produktu, polubienia sygnalizują nam, że jakość musi być dobra, skoro tak wiele osób go polubiło.
• Interpretujemy również polubienia jako popularność danego produktu i często wybieramy ten najpopularniejszy produkt, ponieważ zakładamy, że inni mają informacje, których my nie posiadamy.