logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

LTV

3 wskazówki dotyczące modelu biznesowego, gdy nie masz powtarzających się przychodów

Model biznesowy Produkt
Źródło:



Jest wiele świetnych start-upów, które mają niesamowity produkt, ale nie za bardzo mają sposób na osiąganie powtarzających się przychodów. Dlatego wszystko w Twoim biznesie będzie dużo trudniejsze jeśli:
• Twój produkt zapewnia Ci tylko 1-2 sprzedaże w ciągu całego okresu życia klienta czyli tzw. LTV (lifetime value). LTV określa ile pieniędzy zostawi u Ciebie jeden klient.
• Twój produkt generuje nieduże zyski
• Masz super niszowy rynek

Przykładem takiego biznesu mogą być np. rampy dla psów (takie schodki, które pozwalają psom wchodzić i schodzić z kanapy).

Oczywiście mając taki produkt nadal możesz zbudować dobrze prosperujący biznes. Tyle, że bez znalezienia sposobu na zwiększanie LTV w czasie, będziesz zmuszony cały czas pozyskiwać nowych klientów.

Jeśli chcesz zwiększyć LTV, aby Twój przychody były bardziej przewidywalne, to możesz zastosować jedną z tych trzech dźwigni:

1. Dodaj wartość poprzez członkostwa i subskrypcje. Przykładem jest Peloton. Kupujesz rower Peloton tylko raz, a następnie płacisz abonament, aby uzyskać dodatkowe wartości z korzystania z roweru poprzez udział w organizowanych zajęciach/lekcjach.

2. Rozszerzaj swoją ofertę w branży, w której działasz. Pomyśl, jakie inne produkty mogli by pokochać Twoi klienci. Najlepiej jeśli te inne produkty mogłyby być kupowane częściej niż tylko raz jak Twój produkt podstawowy. Na przykład Alpha Paw, firma produkująca rampy dla psów, rozszerzyła swoją ofertę o sprzedaż legowisk, karmy i zabawek dla psów.

3. Skieruj swój produkt do nowych odbiorców. Szukanie klientów wśród nowych grup, które dotychczas nie były zainteresowane Twoim produktem, jest dużo łatwiejsze niż tworzenie nowego produktu i jego walidacja rynkowa (nawet jeśli będziesz musiał przeprowadzić rebranding i pozycjonować się na inne grupy odbiorców).