logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Newsletter

4 błędy, których należy unikać tworząc newsletter

Newsletter
Źródło:



Katelyn Bourgoin, której newsletter czyta już ponad 56 tysięcy osób, podała 4 główne błędy jakie popełniają twórcy newsletterów. Oto one:

Błąd 1: Mylisz "newsletter" z "marketingiem e-mailowym"

Newsletter jest jak program telewizyjny, a marketing e-mailowy jak reklamy lecące w przerwie ulubionego programu.

Produktem newslettera jest treść. Twoi czytelnicy powinni czerpać korzyści z samego konsumowania treści. Innymi słowy newsletter musi być wartościowy sam w sobie.

Oczywiście możesz używać newslettera do promowania własnych produktów bądź usług, a nawet promowania ofert swoich sponsorów. Tyle, że jeśli będziesz wysyłać maile do ludzi tylko wtedy, kiedy chcesz im coś sprzedać, to nie jest to newsletter, ale właśnie e-mail marketing.

Błąd 2: Zakładasz, że Twój newsletter przyciąga użytkowników, a nie przyszłych klientów

Załóżmy, że jesteś copywriterem. Czy zatem Twój newsletter powinien zawierać wskazówki dla osób, które chcą się nauczyć pisać perswazyjne teksty?

Niekoniecznie. O ile nie chcesz przyciągnąć osób, które za darmo chcą się nauczyć tej trudnej sztuki (innymi słowy: ludzi, którzy Cię nigdy nie zatrudnią), to jest to zły ruch.

Z założenia Twój newsletter musi przemawiać do idealnych klientów i dawać im powód do otwierania maila od Ciebie go za każdym razem, gdy trafi on do ich skrzynki odbiorczej.

A to prowadzi do kolejnego dużego błędu…

Błąd 3: Częstotliwość wysyłania newsletterów nie odpowiada apetytowi czytelników na dany temat

Jeśli jesteś maniakiem marketingu i Twoim celem jest pogłębianie wiedzy marketingowej, to wcale nie oznacza, że chcesz słuchać wszystkiego, co dzieje się w świecie marketingu, od SEO, przez TikTok, po podcasty. Pewnie chcesz czytać tylko te maile, które czynią Cię mądrzejszym i szczęśliwszym. I wiesz co - Twoi czytelnicy są dokładnie tacy sami.

Częste wysyłanie newsletterów może być lepsze dla twojego modelu biznesowego, ale jeśli przytłoczysz czytelników zbyt dużą liczbą maili, które nie mają dla nich znaczenia, nauczą się Ciebie ignorować.

Błąd 4: Twój newsletter nie generuje przychodów w Twojej firmie

Jest to najgorszy błąd, jaki ludzie popełniają przy tworzeniu swoich newsletterów.

Twój newsletter powinien napędzać Twój biznes. To świetny kanał, aby pokazać na czym się znasz i w czym się specjalizujesz. Daj się poznać Twoim czytelnikom, nawiąż z nimi kontakt, a dużo łatwiej będzie Ci sprzedawać.