Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jak sprawić, by produkt wydawał się bardziej skuteczny?
Reklama Taktyki sprzedażowe WskazówkaŹródło:
Przypomnienie ludziom o problemie pomaga w sprzedaży. A najłatwiejszym sposobem, żeby to zrobić, jest pokazać dany problem (już rozwiązany albo czekający na rozwiązanie) w reklamie. Ważne, aby wtedy umieścić swój produkt obok problemu, który ten produkt rozwiązał. To ma bowiem dużo większe znaczenie, niż myślisz.
Rekomendacja
Pokaż zdjęcia swojego produktu w pobliżu problemu, który rozwiązuje, lub zdjęcie "po" rozwiązaniu problemu.
Przykłady:
• Butelka detergentu obok stosu czystych naczyń
• Obraz sugerujący naruszenie bezpieczeństwa obok oprogramowania cyberbezpieczeństwa
• Masaż uśmierzający ból obok osoby z bólem pleców
Twój produkt będzie sprawiał wrażenie skuteczniejszego w rozwiązywaniu problemu, a ludzie chętniej go wybiorą.
Wnioski
Kiedy umieścisz swój produkt (na zdjęciu lub filmie) w pobliżu efektu, który on wywołuje (np. ręczniki kuchenne obok czystych blatów) lub samego problemu (np. brudne blaty), to produkt ten jest postrzegany jako bardziej skuteczny i ludzie chętniej będą go wybierać.
W ramach przeprowadzonych 7 eksperymentów naukowy odkryli, że:
• Ludzie ocenili, że lek przeciwbólowy na mięśnie jest o 21,4% skuteczniejszy, gdy reklama pokazywała go obok urazu mięśni.
• Ludzie byli o 26% bardziej skłonni do wyboru produktu leczącego trądzik, gdy był on pokazywany bliżej gładkiej twarzy bez trądziku.
Efekt ten słabnie, gdy:
• Zdjęcia zostały pokazane osobom już zaznajomionym z produktem.
• Korzyści ze stosowania produktu były długoterminowe, a nie natychmiastowe (np. witaminy poprawiające odporność).
Dlaczego to działa?
• Fizyczna odległość między dwoma obiektami pomaga nam wnioskować o sile związku między nimi. Kiedy widzimy produkt umieszczony obok problemu lub efektu jaki ten produkt wywołuje, to zakładamy, że związek między nimi jest silniejszy.
• Kiedy te dwa elementy (produkt i jego efekt działania lub problem) zostaną umieszczone bliżej siebie, zakładamy, że produkt lepiej radzi sobie z tym problemem.