logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Umyte naczynia

Jak sprawić, by produkt wydawał się bardziej skuteczny?

Reklama Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Przypomnienie ludziom o problemie pomaga w sprzedaży. A najłatwiejszym sposobem, żeby to zrobić, jest pokazać dany problem (już rozwiązany albo czekający na rozwiązanie) w reklamie. Ważne, aby wtedy umieścić swój produkt obok problemu, który ten produkt rozwiązał. To ma bowiem dużo większe znaczenie, niż myślisz.

Rekomendacja

Pokaż zdjęcia swojego produktu w pobliżu problemu, który rozwiązuje, lub zdjęcie "po" rozwiązaniu problemu.

Przykłady:
• Butelka detergentu obok stosu czystych naczyń
• Obraz sugerujący naruszenie bezpieczeństwa obok oprogramowania cyberbezpieczeństwa
• Masaż uśmierzający ból obok osoby z bólem pleców

Twój produkt będzie sprawiał wrażenie skuteczniejszego w rozwiązywaniu problemu, a ludzie chętniej go wybiorą.

Wnioski

Kiedy umieścisz swój produkt (na zdjęciu lub filmie) w pobliżu efektu, który on wywołuje (np. ręczniki kuchenne obok czystych blatów) lub samego problemu (np. brudne blaty), to produkt ten jest postrzegany jako bardziej skuteczny i ludzie chętniej będą go wybierać.

W ramach przeprowadzonych 7 eksperymentów naukowy odkryli, że:
• Ludzie ocenili, że lek przeciwbólowy na mięśnie jest o 21,4% skuteczniejszy, gdy reklama pokazywała go obok urazu mięśni.
• Ludzie byli o 26% bardziej skłonni do wyboru produktu leczącego trądzik, gdy był on pokazywany bliżej gładkiej twarzy bez trądziku.

Efekt ten słabnie, gdy:
• Zdjęcia zostały pokazane osobom już zaznajomionym z produktem.
• Korzyści ze stosowania produktu były długoterminowe, a nie natychmiastowe (np. witaminy poprawiające odporność).

Dlaczego to działa?

• Fizyczna odległość między dwoma obiektami pomaga nam wnioskować o sile związku między nimi. Kiedy widzimy produkt umieszczony obok problemu lub efektu jaki ten produkt wywołuje, to zakładamy, że związek między nimi jest silniejszy.

• Kiedy te dwa elementy (produkt i jego efekt działania lub problem) zostaną umieszczone bliżej siebie, zakładamy, że produkt lepiej radzi sobie z tym problemem.